maandag 5 januari 2015

Ik trok mijn stoute schoenen aan..

Ik ben een van de 1.5 miljoen trouwe lezeressen van Girlscene.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle artikelen die erop komen lees, maar ik pik er toch elke dag wel eentje uit.
Misschien kennen en/of lezen jullie Girlscene ook wel en weten jullie precies waar ik het over heb.
Je kan je eigen blogs via je account op Girlscene zetten, er is dan ook een optie tot reageren en liken, ik deed dit vaker via mijn account en mijn blogs werden wel 4 of 5 keer 'uitgelicht'. 
Dit laatste betekent dat de redactie jouw blog heeft uitgekozen om op de voorpagina te zetten. Ze kiezen per dag 4 blogs uit.
Het was mij dus al een paar keer overkomen dat ik pardoes op de voorpagina stond, geweldig natuurlijk bij zo'n goed lopende site.

Toen kwam ik op het idee of ik misschien écht iets voor hen zou kunnen schrijven, gewoon een column die tussen de andere artikelen staat en niet via mijn account maar via de redactie geplaatst wordt.
Ik trok mijn stoute schoenen aan en heb de redactie gemaild.
Na een tijdje niets gehoord te hebben had ik de hoop eigenlijk al opgegeven, waarom zouden ze ook reageren op zulke idiote voorstellen.
Mijn hoofd ontkrachte mijn impulsieve actie geheel en ik vergat het simpelweg.
Tot ik een mailtje terugkreeg, of ik alsjeblieft een proefcolumn wilde schrijven.
Jullie kunnen misschien wel begrijpen dat ik absurd blij was, springen, giebelen en heel snel het aan mensen die ervan wisten appen.
Ik was zó verrast.

Een proefcolumn werd geschreven en opgestuurd, via mijn telefoon heb ik sindsdien wel 100x op vernieuwen geklikt om te kijken of er al een mailtje mijn inbox ingerold was.
Ik verwachte de 5e pas antwoord gezien het met nieuwjaar en het weekend misschien allemaal wat vertraging op had gelopen, maar toen ik na een avondje hard werken op vernieuwen drukte bij mijn mailbox, kwam opeens dat ene mailtje binnen, geheel onverwacht.
Mijn column zou de 13e geplaatst worden.
Ik kom op Girlscene, mijn column.
De eerste gedachten die door me heen schoot was; ik ben goed genoeg voor hen.
Nog steeds verrukt en verbaast schrijf ik dit artikeltje.

Wat het verder voor gevolgen heeft is gissen.
Mocht mijn column goed genoeg vallen (meer dan 8000 views en positieve reacties), mag ik nog een keer een column voor hen schrijven.
Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat een getal als 8000 erg groot is, zeker voor de getallen die ik hier op My Notebook gewend ben. 
Over de hele maand december had ik bijvoorbeeld tegen de 900 views, om dan met één column 8000 te halen is absurd.
Natuurlijk heb ik het geluk dat het geplaatst wordt op een website die, vele, vaste bezoekers hebben waar ik fijn op mee mag liften.
Ik beloof jullie op de hoogte te houden zodra ik meer weet, op mijn Facebookpagina komt het waarschijnlijk nog eerder te staan!

Houd Girlscene volgende week dinsdag dus in de gaten, want de 13e komt MIJN column daar online.
Gewoon van een 16 jarig meisje, wiens grootste liefde schrijven is.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze het daadwerkelijk willen posten.
Ik ben zó dankbaar!

Liefs,
Aimée

Geen opmerkingen: