woensdag 27 augustus 2014

Eventjes kwebbelen

Nadat ik deze titel geschreven had bedacht ik me dat ik ontzettende behoefte had aan thee. Deze ga ik nu dus ook maken en halen.
De thee is gemaakt en bevindt zich nu in mijn Beatles mok, wat me nog vrolijker maakt, daarnaast heb ik mezelf gehuld in een heerlijke blauwe trui met witte bolletjes die mega zacht is, ik ben er klaar voor.
Ik had lekkere Italiaanse koekjes die je in de thee kunt soppen wat ze nog lekkerder maakt, maar gezien ze zonder de thee ook al onweerstaanbaar waren, zijn deze gesneuveld gedurende het proces van thee zetten met onze fancy fluitketel.
Zet jezelf ook een kopje thee, neem wat koekjes, of eet ze al lekker op nog voor de thee klaar is, en nestel je neer in comfy zittende kleren.
Ik heb namelijk een kwebbel artikeltje voor je, zonder al te veel lading, zonder al te veel specifieke onderwerpen. Gewoon een kwebbel artikeltje. 

Als je net zoals ik richting het zuiden woont van ons kikkerlandje dan is de school alweer begonnen. Vandaag heb ik mijn eerste dagje erop zitten, het was een introductie dus heel zwaar is het niet geweest ;).
Het vroege opstaan viel vanochtend nog heel erg mee, ik hoefde niet een keer mijn wekker te snoozen en stond zo naast mijn bed, toen ik thuis kwam van school en mijn kamer geheel opgeruimd had ben ik gewoon 'eventjes' in de tuin gaan liggen om te genieten van het mooie weertje, maar werd pardoes een uur later wakker. Oops! Misschien heeft het dus toch wel een beetje impact gehad!
Het weer is echt verrukkelijk vandaag, de zon schijnt zo vrolijk mijn kamertje binnen.
Het is niet zozeer dat ik het rot vind wanneer het koud is, ik moet eerlijk toegeven en don't blame me ik kan er ook niets aan doen, dat ik langzaam weer een beetje zin krijg in de winter. Zoals ik al zei heb ik mijn trui aangetrokken omdat ik het wat frisjes had nadat ik in slaap gevallen was en ik merk dat ik deze kleding toch gemist heb!
De wijde vesten, de leuke sokken, de mooie panty's en niet te vergeten de dikke sjaals.
Kou of regen maken mij niet absurd verdrietig, regen kan vervelend zijn wanneer ik ergens heen moet, maar verder is het geen probleem. De weer toestand die ik een stuk minder leuk vind is bewolkt, wanneer het bewolkt is komt er in ons huis gewoon zo weinig licht, het geeft een hele bedompte sfeer. Regen gaat jammer genoeg bijna altijd gepaard met bewolking, maar op dit moment heb ik niets te klagen en schijnt de zon me heerlijk tegemoet.

Vanaf vandaag begint het gestructureerde leventje weer, vol activiteiten. 
Deze vakantie was voor mij zo relaxed en losjes in vergelijking tot mijn schoolleven, als ik nu denk aan de 'planning' die ik tegemoet ga word ik al moe!
Maandagavonden toneel, dinsdagavonden niets, woensdagavonden training, donderdagavond oppassen, vrijdagavond training, zaterdag wedstrijd werken sociaal doen en zondag sociaal doen en werken. Lekker druk. 
In plaats van elke avond iets spontaans te ondernemen wordt alles nu veel meer in hokjes geplaatst. Ik ben er nog niet precies uit wat ik hier van vind, ik ben altijd een heel gestructureerd persoon en kijk uit naar de vastigheid, maar de vakantie beviel me zó goed!
Ik begin nu aan, hopelijk, mijn ener laatste jaar op de middelbare school en ben ongelofelijk benieuwd hoe het gaat zijn, zoals ik al in dit artikeltje vertel heb ik dit jaar een reis naar Rome! Heel heel heel excited over die reis!
Ik moet jullie iets opbiechten trouwens, en het is niet cool en ik merk dat ik het ook helemaal niet leuk vind.
Ondanks dat ik nog steeds hier op mijn blog schrijf, ben ik véél te beïnvloedbaar door de cijfertjes achter de titels staan wanneer ik mijn blog opstart.
Wáárom trek ik me zoveel aan van die stomme cijfertjes. Het frustrerende eraan is dat ik echt schrijf voor mezelf, dat kan ik je verzekeren door te vertellen dat de afgelopen twee artikeltjes (The fun of making plans en De scheefheid der dingen) onwijs 'slecht' gelezen zijn ten opzichte van de artikeltjes die daarvoor op mijn blog verschenen zijn. In plaats van dat het me laat stoppen met artikeltjes te schrijven ga ik er juist meer schrijven, de 'slecht' gelezen artikeltjes geheel analyseren, kijken waar het aan zou kunnen liggen. Alleen kom ik altijd op hetzelfde uit, ik weet het niet. Artikeltjes waarvan ik denk mwaaa deze zijn niet zo algemeen, of niet zo interessant, verbazen me altijd weer met het aantal views die ze krijgen, ze liggen meestal boven gemiddeld.
De artikeltjes waar ik juist wat trotser op ben, of meer tijd in gestoken heb, worden jammer genoeg vaak minder dan gemiddeld gelezen.
Mocht iemand een beetje verstand hebben van wat er allemaal in het hoofd van de mens omgaat, waarom hecht ik hier waarde aan?
Ik vind het heel stom en materialistisch (als je de kijkcijfers als iets materialistisch ziet) van mezelf, zo van ik schrijf om meer kijkers te krijgen? 

Ik twijfelde eventjes voordat ik dit ging schrijven, to be honest, omdat ik dacht dat dit niet iets was wat 'jullie' graag zouden willen lezen. HOE DOM?!
En of je het leuk vindt of niet, het maakt niet uit, ik wilde eventjes schrijven, eventjes mijn gedachten lekker uittikken, waar mijn blog voor bedoeld is.
Stom hoe wij in elkaar zitten!
HAD IK TROUWENS AL VERTELD, nee ik weet dat ik het nog niet verteld heb, never mind.
IK HEB KAARTJES VOOR DE TOUR VAN DE BESTE SINGER SONGWRITER. O YES!
2 oktober ga ik samen met mijn vriend (hij heeft ook een blog; Niets te Verliezen) ernaar toe, in Eindhoven en ik ben ongelofelijk enthousiast!
Het lijkt me een hele intieme sfeer en de muziek is zo leuk en goed en variërend en mwhihihi! YES.
Ga jij ook? Of ken je mensen die gaan? Laat het me weten, ik ben heel benieuwd.
Wil je weten welke nummers ik leuk vind, en wat ik nu specifiek zo leuk vind aan De beste Singer Songwriter, heb ik dit al uitgebreid verteld in het artikeltje; Mijn iets te enthousiaste liefdes.

Dit vind ik nu zo heerlijk aan het hebben van een blog, ik kan gewoon eventjes gaan zitten, gaan typen en alles kwijt zijn. Ik ben een dagboeken persoon. Echt. Er liggen er al zeker 5 boven op zolder, volgeschreven en vol geplakt, maar op de ene of andere manier maakt mijn hoofd een hele gemakkelijke keuze, dagboek of blog? 
Als ik er echt stil bij ga staan dat dit dadelijk voor altijd op het internet rondzweeft prefereer ik zelf eigenlijk mijn dagboek, maar om nu alles over te schrijven is ook zoiets.
Ik heb een hele tijd aan Word gedacht, gewoon daar iets tikken en klaar, maar op een of andere manier geeft dat niet de voldoening die ik uit het bloggen haal. 
Het gaat me niet om het feit dat het gelezen wordt maar meer om het feit dat ik mijn verhaal echt kwijt ben en nog 100x terug kan lezen, het verschil met een dagboek is dus ook alleen dat de rest van de wereld mee kan genieten of niet. 
Mijn brein heeft vandaag gekozen voor bloggen, en het was me weer een genoegen!

Bedankt voor het lezen!
Liefs,

PS. Volgende week dinsdag, 2 september, doe ik trouwens een kleine openbaring!
Verwacht om 16:00 maar een artikeltje waar ik deze in onthul!


Geen opmerkingen: