vrijdag 11 juli 2014

Dear July

-Het idee van dit concept komt oorspronkelijk van Emily, maar ik heb het gezien bij Teske. Natuurlijk doen beide het met beeldmateriaal wat ik heel tof vind, maar dat is denk ik niet voor mij weggelegd, vandaar een kort artikeltje welke eigenlijk alleen mijn brief aan juli bevat.-



Lieve Juli,

Terwijl juni ons verraste met zonneschijn en warmte doe jij dit ook, alleen dan met regen en windvlagen.
Ik kan niet zeggen dat ik dit je kwalijk neem, het heeft wel iets.
Gezien jij vaak gepaard gaat met vakantie ben je altijd wel leuk ingedeeld, dit jaar is het niet anders.
Jouw afgelopen 10 dagen zijn al goed ingevuld geweest met bezoekjes aan Scheveningen, toneelevenementen en feestjes. 
Dit alles gesierd met regendruppels en warme windvlagen.
Door het weer ben ik meer binnen dan ik had verwacht, ik lees, kijk films, schrijf en geniet van de inspiratie die het ritmische getik tegen mijn raam me geeft.
Juli staat in het teken van mezelf, hoe egoïstisch het ook klinkt. Ik ga dingen doen die ik leuk vind en waar ik blij van word. 
Gezien jij me 31 dagen van vrijheid hebt gegeven en waarvan er nog 21 (inclusief vandaag) over zijn, gaat dat me zeker lukken.
Ik hoop dat je dynamisch bent, dat ik vele momenten beleef die totaal van elkaar verschillen, dat het weer misschien nog mag omslaan zodat ik de laatste dagen van jou in de zon kan spenderen.
Ik hoop ook dat je onverwachts blijft, want dat is wat je tot nu toe bent geweest onverwachts. 
De dagen die ik tot nu toe heb mogen beleven waren heerlijk, gevuld met woorden, muziek en inspiratie, de dagen die gaan komen hoeven van mij niet van inhoud te veranderen.
Waar ik je eigenlijk voor wil bedanken is voor de hoop die je verschaft hebt. Een leuk voorbeeld hiervan is de zon die je nu door mijn raam laat schijnen.
Ik geloof niet dat we dankbaar genoeg zijn voor de kansen die zich ontwikkelen in onze levens. Jij hebt nog geen nieuwe kansen gecreëerd, maar wel de hoop en de tijd gegeven om oude kansen beter uit te werken.
We zijn ons niet bewust genoeg van het feit dat elke dag er een is juli, en het is bijna onbeschoft dat we er vanuit gaan dat augustus ons gewoon vanzelf tegemoet komt, en dat we er dan nog zijn.
Dat is dan ook gelijk mijn voornemen voor jou, juli.
Het is vakantie en ik heb dus alle tijd om me te focussen op belangrijke dingen, me bewust worden van jouw schoonheid en van de tijd die jij mij, ons, verschaft hebt.
Ik zal proberen je te overtuigen dat ik de tijd die me gegeven wordt goed spendeer. Zodat jij je buurman, augustus, overhaalt dat me een volgende maand gegund is.

Bedankt lieve juli voor het lezen van mijn brief, tot volgend jaar.

Liefs,
Aimée



Geen opmerkingen: