donderdag 31 juli 2014

A little bit of happiness

Wanneer je mijn blog al langer leest zal dit je wel bekend voorkomen, ik heb het namelijk volgens mij al onwijs vaak gezegd.
Ik hecht waarde aan de kleine dingetjes in het leven.
Natuurlijk word ik ook hartstikke blij van grotere leuke dingen, maar gezien deze niet altijd van toepassing zijn binnen het leven, doe ik het eventjes met de kleinere.
Iedereen heeft de onderstaande quote wel eens langs zien komen wanneer je op Tumblr, Weheartit of Pinterest zit. Hoewel hij dan langzaam een beetje bij de minder 'speciale' of 'bijzondere' quotes begint te horen, simpelweg omdat hij zó vaak reblogged is dat je hem al 100x hebt gezien, is hij wel waar. 

Wanneer je een dag onwijs vrolijk bent, just out of the blue, komt dat dan door iets groots of door iets kleins? Maar wanneer je er later op terugkijkt was het toch een groter ding dan verwacht, gewoon omdat het jou zo ongelofelijk vrolijk kon maken.
Ik ga het hier hebben over de kleine dingetjes waar ik ongelofelijk van aan het genieten ben gedurende mijn vakantie.

Het is vakantie, de vrijheid die je hierdoor krijgt is altijd nog iets beter dan je had verwacht. Ondanks dat de vakantie zo geweldig is moet ik bekennen dat dat originele vakantiegevoel wat je gedurende de basisschool had, er niet meer is. Al maakt dat de vakantie er niet minder op. 
Het is ochtend en ik ben mijn bed nog niet uitgekomen, ik heb met allerlei acrobatische bewegingen mijn laptop van mijn bureau af weten pakken, zodat ik maar niet uit bed hoefde te komen en nu lig ik hier dit artikeltje te tikken. Ik ga er gewoon een lijstje van maken, een lijstje van de kleine dingetjes waar ik de laatste tijd of over het algemeen, gewoon heel vrolijk van word.

Precies dit: Wakker worden, een boek pakken of in dit geval je laptop en gewoon je dag heerlijk rustig beginnen, zonder dat iemand je raar aankijkt omdat je 'nog steeds' in bed ligt. Je geen zorgen te hoeven maken over de tijd die je in zekere zin 'weggooit'  aan leuke dingen terwijl je nog een berg schoolwerk hebt liggen. Nee. Je kan gewoon langzaam wakker worden, je berichtjes op je telefoon allemaal aandachtig lezen, lekker blijven liggen, beetje lezen, beetje bloggen, beetje blij zijn en dan opstaan wanneer je maag zo hard begint te knorren dat je je muziek niet meer hoort. 

Spontanious plans: De dag zelf lekker nog iets afspreken met iemand. Van zulke spontane afspraken kunnen me heel blij maken! Ze zijn onverwachts en je dag heeft binnen no time een super leuke wending gekregen!

Het heerlijke balans: In de vakantie heb je eindelijk weer eens écht zelf in de hand wat je wanneer plant, dus je kan zoveel tijd met je vrienden inplannen als je wil maar daarnaast kan je ook gewoon perfect rekening met jezelf houden en genoeg tijd voor jezelf vrijhouden. Er is lekker geen schoolwerk wat zo door je gemaakte planning fietst. De heerlijke balans tussen deze twee is echt geweldig.

De Beste Singer Songwriter: Hoewel ik nooit echt fan van talentenshows ben geweest stond deze me heel erg aan. Ik ben pas wat later in de 'wedstrijd' erin gevallen maar heb het vanaf toen trouw gevolgd. De stijlen stonden met dit jaar heel erg aan en ik moet ook zeggen dat ik de kandidaten erg spontaan en leuk vond! Stef is zeker een terechte winnaar maar gedurende de finale had ik ook niet zoiets van 'die verdiend het niet'. Mijn persoonlijke favoriet was David Benjamin, maar dat is een kwestie van smaak! Het leuke aan dit programma vind ik dat ze echt een opstapje krijgen, ook al winnen ze niet, in de muziekwereld. Kijk maar naar de vorige edities en wat van de finalisten daar geworden is! Ook ga ik waarschijnlijk naar de 'tour' wanneer zij bij ons in de buurt komen! Yesss.

Ow hello rain: Ik kan van vele soorten weersomstandigheden aardig genieten. De laatste dagen kon het soms opeens van gewoon een beetje bewolkt geheel omslaan naar een stortregen van heb ik jou daar! Ik vond het heerlijk, de manier waarop het weer zo omsloeg vond ik heel erg leuk en ik moet toegeven dat ik zo'n zomer 'buitje' ook wel lekker vind! Ik fietste van mijn werk terug naar huis en het was weer zo'n echte stortbui, ik kreeg spontaan de slappe lach, ik werd er gewoon heel erg vrolijk van! En terwijl ik fietste verlichtte een bliksemschicht het hele donkere schouwspel en het was gewoon adembenemend. Heel mooi. 

Goede gesprekken: Dit is een mooi iets waar ik altijd al blij van word, afgelopen weken heb ik al zo veel heerlijke goede en mooie gesprekken gehad met allerlei personen. Het is alsof je hersenen dan een deurtje open zetten voor nieuwe inzichten en dat je al lang na het gesprek merkt dat de inzichten opeens een plaats hebben gekregen binnen jouw denkwijze. Heerlijk.

Lezen: De tijd hebben en de rust, om een boek te pakken en me er gewoon geheel in vast te bijten en te lezen en lezen en lezen.

'The English bookshop': Ik ben met mijn mama naar Amsterdam gegaan om gewoon een moeder en dochter dagje te hebben. Het was een geweldige dag! Lees er hier meer over! Maar we liepen (lees: slenterden) door Amsterdam tot ik opeens midden op de straat stil stond. Ik had mijn grote liefde gevonden. Nog geen 20 meter verderop was een boekenwinkeltje en alle boeken waren er Engels. God ik was gelukkig, en ik was nog niet eens binnen geweest! De boeken waren ook nog eens onwijs goedkoop! Tussen de 5 en 10 euro! Ikzelf heb er twee gekocht, The Hobbit en een van Nicholas Sparks. Hele grote liefde dit.

The Hobbit: Het idee dat de 3e film in december uitkomt maakt me ongelofelijk excited! Ik wil wel het boek eerst uitgelezen hebben! Gelukkig heb ik nog een paar maandjes de tijd!


Dit waren in grote lijnen wel een beetje mijn 'little things'.
Heb jij ook van zulke momenten? En herken je ze ook?

xoxoxox


Geen opmerkingen: