dinsdag 7 januari 2014

Eventjes over school, omdat het toch een erg groot deel van ons leven is.

Na ons 2 weken aan de heerlijkheid van het niets doen te hebben laten proeven werd het ons ruw afgenomen door middel van een maandagochtend, een wekker en een schooltas die er om smeekte weer gebruikt te worden.
Daar gingen we dan, nog half half in de roes van het dolce far niente, op de fiets, door het ietwat warme weer voor de tijd van het jaar, op naar de klaslokalen, kluisjes en niet te vergeten onze beste vrienden, de leraren.
Die stiekem misschien ook nog met hun hoofd bij het Italiaanse gezegde waren.

Zal ik met een schokkend feitje de deur binnen vallen.
Ik vind school leuk.
Leuk?!
Ja leuk.
Moest Aimée een vakkenpakket kiezen dan wilde ze eigenlijk niets laten vallen want ja, het was allemaal best interessant en wie weet had ik het ooit nog nodig.
Je mag nu afhaken hoor want ik ben echt een regel rechte nerd.
Ik leer veel, ik maak mijn huiswerk, doe mijn best en heb bijna nooit de 'f*ck it' gedachten.
Al moet ik bekennen dat deze meestal zo rond de donderdag van de proefwerkweek deze wel opeens de kop op steekt.


Toch kreeg ik het voor elkaar om het foute profiel te kiezen met de foute vakken en daardoor maak ik nu halverwege het jaar een switch.
Ik ga van Natuur en Gezondheid naar Economie en Maatschappij.
Past die tweede meer bij mij dan de eerste? Nee, niet zo 1, 2, 3.
Maar hierbij laat ik wel het meest onlogische vak wat mij nog nooit zo slecht is afgegaan vallen.
Het heeft de naam, scheikunde.
Dit ruil ik nu in voor geschiedenis, wat ik binnen een korte tijd in mag halen. yay.
Er is jammer genoeg geen Aimée-pakket, bij alle soorten vakken combinaties lijken some how niet de goede keuze.
Ik ben iemand die alle vakken interessant vind (Natuurkunde en scheikunde vallen hier zéér zeker buiten, mag dat duidelijk zijn).
De vakken die ik volg zijn dan ook best wel een rare samenstelling.
Nederlands, Engels, Frans, wiskunde A, rekenen (kots), economie, geschiedenis, aardrijkskunde, biologie, filosofie, algemene natuurwetenschappen (nog veel meer kots), maatschappijleer.
En volgens mij vergeet ik er nu een, maar ja never mind.

Aan de ene kant vind ik deze vakken stuk voor stuk interessant, sommige vaste vakken zoals rekenen en algemene natuurwetenschappen vind ik niks maar dat ligt ook deels aan onze school.
Bij geschiedenis moet ik alles nog ervaren, ik heb morgen mijn eerste les en ik ga het de komende maand denk ik vervloeken, gezien de drie hoofdstukken die ik moet inhalen.
Maar ik ga er hard voor weken en ik kom er wel, daar ben ik niet zo bang voor.
Aan de andere kant vind ik ze allemaal wat bijdrage aan mijn algemene kennis, aardrijkskunde is bijvoorbeeld een vak wat ik niet specifiek leuk vind.
Ik vind alleen dat wanneer ik soms het 8 uur nieuws kijk met pap en mam dan begrijp ik niet alleen wat er gezegd word maar weet ik meer van wat er speelt bij sommige onderwerpen, het is gewoon een fijn iets van algemene kennis wat ik hierdoor erg breed houd!
Daarnaast heb ik in mijn achterhoofd altijd zitten, wanneer je schrijfster wil worden moet je veel dingen weten.
Dat is nu eenmaal zo, de ene keer schrijf ik vanuit de ogen van een dokter en de andere keer vanuit de ogen van een onderzoeksjournalist, een leraar een zakenman.
Daar ligt bij mij ook ergens de drijfveer, ik neem het allemaal mee voor later en het is niet verloren op geen enkele manier.

Nou bah.
Wat een saaie blogpost over mijn schoolleven.
Nou ja, ik wilde er eventjes over bloggen, dus dat doen we dan toch fijn.

Liefs,


Geen opmerkingen: