zaterdag 21 december 2013

Winter

Bij voorbaat sorry dat ik geen originelere titel heb kunnen bedenken.
Er kwamen dan hele lange woordencombinaties uit die misschien verwarrend kunnen werken, vandaar dacht ik, let's keep it simple.
Winter.
Vandaag is de dag dat de winter écht begonnen is!
Beetje raar eigenlijk, want voor mijn gevoel begint de winter zo rond november en eindigt hij in januari.
Maar nee hoor, de winter begint pas 21 december en eindigt 21 maart.
Gezien het weer van nu, redelijk zacht, krijgen we nog aardig wat te verduren lijkt mij, niet het meest geweldige vooruitzicht.
Maar aan de andere kant vind ik het heerlijk dat het nu nog zo zacht is want soms heeft het al voor sinterklaas 10x gesneeuwd en dan is de winter nog niet eens begonnen
Dit jaar lijkt het weer alles wel redelijk goed op een rijtje te hebben, dat bevalt me wel.
Winter, na de zomer snak ik ernaar en in december prijs ik het de hemel in, al heeft het wel de neiging om lekker lang door te gaan met vriezen, koud zijn en sneeuwen, wat dan weer ietsje minder mijn ding is.
Maar er is veel meer schoonheid in winter te ontdekken dan ik eerst dacht.
Ow en eventjes tussendoor, zie je die mooie foto daarboven? Ja ja, dit artikeltje heeft weer het geluk om met foto's van die getalenteerde Fleur gedecoreerd te worden.
The Lucky Bastard.


De natuur heeft allemaal kleine wonderen voor ons gecreëerd en ik vind het heerlijk om zulke wonderen te ontdekken.
Zo kwam ik er vorige winter achter, de grootste ontdekking in mijn hele leven, dat sneeuwvlokjes daadwerkelijk de vorm hebben van sneeuwvlokjes!
Het grootste deel van de wereld zal dit waarschijnlijk al lang weten, maar ik ben er oprecht blij door verrast.
Kleine dingen kunnen zoveel schoonheid bezitten.
En dat kan Fleur met haar foto's geweldig mooi benadrukken.


Maar nu, ik denk dat iedereen december wel door komt, het is een maand vol met gezelligheid, lampjes, feestjes & stiekem is hij ook al bijna weer voorbij.
Januari vind ik daarentegen altijd tergend langzaam, het is dan een erg donkere maand.
Ook al wordt het vanaf vandaag elke dag een beetje lichter, echt snel gaat het niet.
In december is overal buiten nog gezellige kerstverlichting, wanneer je naar binnen kijkt staan overal wel kerstbomen of kerststerren voor de ruiten.
Maar in januari vervalt alle verlichting en is het eigenlijk ook nog een erg donkere maand. 
En dan moet je wel nog 2 hele maanden, hoe doe je dat?
Hoe overleef ik de winter?
(Ik voel me nu echt eventjes precies Esther van Hoe overleef ik... hahahaha oops)

Ten eerste, het is winter, je draagt waarschijnlijk toch meerdere lagen kleren met een grote sjaal of een lekker comfortabel vest.
Ikzelf neem dat altijd als excuus om mijn lichaam te verwennen met, ja met eigenlijk vooral chocolade.
In de vorm van warme chocolade melk, chocolade letters of chocolade kerstkransjes.
Ik nuttig ze met veel liefde.
Dat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan hiervoor wanneer het bikini seizoen eraan komt is maar een bijzaak, ik blijf het toch elk jaar doen.

Daarnaast, dat de rest van de wereld alle kerstverlichting weghaalt en een saai, grauw en donker leven gaat leiden tot de zon zijn gezicht weer vaker gaat laten zien hoeft niet te betekenen dat jij dat ook moet doen!
Ik ben een grote fan van lampjes en van kaarsjes.
Dus na december blijf ik deze gewoon aanzetten en aansteken.
Ik heb bij de Intratuin kerst verlichting gehaald en deze in mijn kamer opgehangen, daarnaast heb ik 3 geurkaarsjes en 1 gewoon kaarsje op mijn kamer staan, wanneer ik eventjes gewoon een beetje sfeer in mijn kamer wil steek ik ze aan en de sfeer is gemaakt.
Heerlijk vind ik dat, in de zomer mis ik die simpele dingetjes juist, nu is het zonlicht alles behalve verkeerd,
Je kan dan wel een kaarsje aansteken maar je zal niet die sfeervolle lichtbundeltjes creëren die je creëert wanneer je deze in de winter laat doen oplichten.

Ik ben daarnaast echt een sucker voor kerstfilms.
Ik vind de clichés en de gewoon zo duidelijk te verwachten happy endings heerlijk!
Ik kan er niets aan doen, maar films zonder happy endings zijn voor mij gewoon iets te verdrietig, waarom weet ik niet maar ik heb al eens een artikeltje geschreven over mijn te grote inleveingsvermogen.
Kerst films lopen gewoon goed af en de zekerheid daarvan vind ik heel erg fijn.
De verhalen zijn ook altijd zo leuk en gezellig en iehiehiehieh.
Ik wil snel weer een kerst film kijken.
Zo keek ik afgelopen woensdag Love Actually.
AAAAAHHHH wat een top film :').
Ik heb hem pas tienduizend keer gezien, but it's all about the idea.


Nu nog eventjes over de prachtige kiekjes die hier bijgevoegd staan.
Ik vind ze geweldig mooi en samenhangend, allemaal de blauw, grijs& groene winterkleuren.
Winterfoto's vind ik vaak een beetje kitch of juist erg droevig.
Fleur heeft hier een geweldige tussenweg tussen gevonden en het gewoon gefotografeerd hoe het in werkelijkheid is, niet te veel poespas.
Lekker natuurlijk.
Deze lieve schat maakt ook filmpjes op haar Youtube kanaal.
Ze is heel erg getalenteerd als je het aan mij vraagt.

Bedankt voor het lezen van dit artikeltje.
Ik heb mijn proefwerkweek eindelijk afgerond en de vakantie is begonnen.

Heel veel winterse groetjes,

Aimée

Geen opmerkingen: