dinsdag 24 december 2013

Een random bij elkaar gesprokkeld artikeltje over films, boeken, kapper bezoekjes & de primark.

Shit shit shit, wat ben je toch ook een sukkel Aimée.
Van mijn planning klopt helemaal niets meer.
Vandaag zou ik het artikeltje schapen online moeten zetten, maar hey, kwam dat niet een aantal daagjes terug online?
Yes it did.
Zo zit ik vandaag weer met een leeg plekje waar ik moet improviseren.
Op het moment dat ik het typ is het al de 23e en moet ik het ook vandaag publiceren.
Dus ik dacht, ik ga gewoon een gezellig 'kletspraatje' houden over wat er gaande is in de (mijn) wereld op het moment.

Het is eindelijk kerstvakantie.
De proefwerkweek was een ergere hel dan dat ik me had voorgesteld, beetje jammer.
Maar hey, nu niet over school!
Het is dus vakantie en ik heb in feiten nu twee weken vrij, klinkt dat niet heerlijk?!
Wat ik deze vakantie allemaal ga doen valt eigenlijk voor mijn begrippen nogal mee.
Ik ga naar de Primark met een vriendin en ik ga natuurlijk kerstmis en nieuwjaar vieren.
Een aantal filmavondjes zijn al gepland en ik moet zeggen dat ik al heel erg veel films gekeken heb in die 3 dagen dat ik nu vakantie heb.
Ik heb Forrest Gump gekeken, The Great Gatsby en Catch me if you can.
Totaal niet te vergelijken films maar ze waren ó zo leuk!
Forrest Gump vond ik heel erg bijzonder, sowieso speelt Tom Hanks zijn rol geweldig en is het een heerlijke film omdat alles netjes op zijn pootjes terecht komt.
The Great Gatsby is gewoon ongelofelijk bombastisch, wanneer je de trailer kijkt zie je eigenlijk niet goed waar dat de film over gaat maar wel hoe het gefilmd is en wat de status is van de mensen die gefilmd worden.
Ik vond Leonardo Dicaprio hier geweldig goed in spelen, hij was toch een man met hoge status en eigenlijk heel veel macht maar door Daisy werd hij helemaal uit zijn doen gebracht, wat hem dan nog erger verwarde. Heerlijk.
En Catch me if you can is in feiten gewoon in ongelofelijk verhaal, en toch waar gebeurd!
Het gaat erover dat een jongen van 16 wegrent van huis omdat zijn ouders gaan scheiden en hij niet wil kiezen bij wie hij wil wonen, hij gaat dan van alles namaken zodat hij er als een piloot voor door kan, hij werkt ontzettend slim en zorgt dat hij op de een of andere manier genoeg geld heeft door bankcheques te frouderen, net zoals identiteitsbewijzen. 

Op deze manier wordt hij piloot, arts en zelfs advocaat. Aanrader!

Naast films kijken wil ik deze vakantie ook ontzettend veel gaan lezen, en ik ben al bezig haha!
Ik heb de trilogie van Lord Of The Rings en ik sta erop dat ik deze uit zal lezen deze vakantie.
Ik ben op ongeveer pagina 230 van boek één.
Het duurt nog wel even voordat ik ze allemaal uit heb maar ik vind het zo'n heerlijke boeken waar je echt geweldig goed in weg kan kruipen.
Ik heb de films daarnaast best wel een aantal keertjes bekeken en heb hierdoor de hele tijd aanknopingspunten.

Het verhaal is aan de ene kant ontzettend simpel; Frodo krijgt de ring en moet deze vernietigen in Mordor.
Maar de vele vele vele zijsprongen en het oog voor detail is ongelofelijk veel aanwezig in het boek en ik weet niet of Tolkien nog andere dingen te doen had in zijn leven dan schrijven want hoe kun je zoiets zo geweldig goed uitwerken.
Elke taal die daar gesproken wordt (ook de talen die in het boek niet meer gesproken worden omdat ze verloren zijn) heeft hij helemaal uitgewerkt met grammatica en alles.
Ik word gewoon kriebelig van het respect wat ik voor die man koester, jeminee.


Naast het lezen van The Lord Of The Rings heb ik het boek Extremely loud and Incredibly close geleend van de bibliotheek, in het Engels.
Ik heb er denk ik 10 tot 20 pagina's in gelezen en wat een heerlijke manier van schrijven, je leest gewoon letterlijk de gedachten van het jongetje, maar omdat het écht letterlijk is springt het zo van de hak op de tak.
Heel erg leuk en ook erg lachwekkend!

Zo'n soort passages staan eigenlijk non-stop in het boek, en hierna heeft hij het ook helemaal niet meer over de kleine microfoontjes dan is het gewoon klaar, op die manier spring je van het ene onderwerp naar het andere.
En raar genoeg leest het als een trein.
Dat vind ik zo heerlijk aan de vakantie hè. 
Je hebt tijd en geen verplichtingen, in grote lijnen dan, je kan doen wat je wil.
En bij mij bestaat dat uit heel veel lezen en films kijken en alle sociale contacten bijwerken gezien ik in de proefwerkweek meestal een asociaal ongezellig gestreste versie van mezelf.
Niet zo'n succes.

Ik bedenk me net dat ik ook nog The Lone Ranger gekeken heb deze vakantie, ook zo'n heerlijke film. 
Johnny Depp is weer zijn geweldige zelf en Helena Bonham Carter mag natuurlijk ook niet ontbreken. Het is een film die ik over het algemeen al graag wilde zien en mijn verwachtingen zijn perfect gevuld.
Hij is grappig, er zit actie in en hier en het is ook nog eens een film met een verhaal, er zit wat meer achter de personages.
Diepgang.
Echt echt echt een aanrader voor een film die je gewoon lekker kan kijken, het is geen film die je meteen vergeet maar ook niet een waar je nog dagen mee in je hoofd loopt.
Gewoon een lekkere film.



Ik ben trouwens weer naar de kapper geweest!
Mijn haar was nogal lang, het kwam denk ik tot net onder mijn borst.
En nu is er zeker 15 cm vanaf! Dat voelt zo raar hè.
Ik ben aan het borstelen en ben er al doorheen voordat ik het daadwerkelijk door heb.
Het is veel minder zwaar en luchtiger.
Wel merk ik nu hoe ontzettend dik mijn haar is, omdat er meer dan alleen de puntjes vanaf zijn is de onderkant van mijn haar nu niet 'dunner' dan de rest. 
Waardoor het echt als een hele bos aanvoelt.
Volgens mij vind ik het wel leuk en anders groeit het wel weer aan toch?

Over de Primark gesproken (dikke terug verwijzing naar het eerste stukje) ik heb er zó veel zin in! Die winkel is op een of andere manier de trends allemaal net een beetje voor waardoor je leuke originele kleding daar altijd kunt vinden.
Gezien mijn budget niet erg groot is en mijn wens naar kleding wel loopt alles een beetje scheef.
Maar hopelijk vind ik er veel mooie goedkope dingetjes die gewoon wauw zijn.
Nu heb ik er nog meer zin in iieheh.

Gezien het vanavond kerstavond is (zucht), moet het huis nog een beetje schoongemaakt worden en daar ga ik mama nu maar eens bij helpen.
Morgen zullen jullie een artikeltje over kerst zien verschijnen en voor nu wens ik jullie allemaal al hele fijne feestdagen!
Ik zit al helemaal in de kerstsfeer en ik moet eerlijk toegeven dat dit artikeltje heerlijk was om te typen.
Ook wel eens lekker, géén richtlijnen hebben om je aan te houden!

Dankjewel als je het hele artikeltje uitgelezen hebt& ik hoop dat je het leuk vond!
Mijn planning slaat nog steeds op poep dus wanneer je nog suggesties hebt voor onderwerpen stuur ze alsjeblieft!
Mijn e-mail staat bij contact en reactie is altijd welkom!

Liefs en fijne dagen gewenst!
Aimée

PS. dit plaatje is gewoon omdat ik er smakelijk om heb moeten lachen hahaha.


Geen opmerkingen: