maandag 23 december 2013

Hobby: Fotografie ( Fleur Jonkers)

Lieve mensen,

Ik ben Fleur en ik interesseer me in film, fotografie, toneel, kunst, muziek en filosofie.
Aimée heeft me gevraagd om over fotografie te gaan schrijven.
En dat wil ik natuurlijk voor haar doen, en voor jullie.

Ten eerste ben ik me pas voor fotografie gaan interesseren toen ik mijn nieuwe camera kreeg.
Mijn Canon 600D. Daarvoor maakte ik alleen maar leuke kiekjes met de iPhone van mijn moeder of het compact cameraatje van mijn opa. Ze vonden dat ik de sfeer zo goed kon vast leggen. Maar ik dacht: "Ach joh. Dat is toch niks? Een sfeervol fotootje met een iPhone?"
Dus toen ik mijn Canon kreeg ging er toch een wereldje voor me open.
Ik kon veel meer, ik kon het licht aanpassen, het diafragma alles.



















Waar ik ook erg van houd, is dat ik het van voren scherp maak en dat de achtergrond wazig is.
Daar werk ik heel veel mee. En dat vind ik zo'n prachtig resultaat.
Ik film veel liever dan ik foto's maak.
Maar foto's is wel echt een grote hobby van mij.
Ik maak ook vaak foto's van vriendinnen van mij.
Die kan ik jullie zometeen wel laten zien.
Toen ik laatst een foto had gemaakt van een vriendin, en zij die instelde als haar profielfoto.
Kreeg hij ten eerste meer dan 100 likes en ten tweede kreeg ik heel veel privé berichtjes of ik hun ook wilde fotograferen. Leuk compliment dus.

Ik denk dan: "Als zoveel mensen mijn werk zo goed vinden, dan moet ik dit toch niet achterhouden?". Daar is eigenlijk echt mee begonnen. Ik vind het erg leuk om te doen, en het is zeker een passie. Zonder deze goede camera was ik daar nooit achter gekomen.

Dus als jij ooit twijfelt of het een goede keus is om zo'n duur dingetje aan te schaffen. Moet je je eigenlijk altijd echt even afvragen: "Ga ik hiermee echt aan het werk? Is deze camera belangrijk voor mij?"




Hier komen een paar foto's die ik heb gemaakt:




Dit is dus die vriendin die meer dan 100 likes heeft gekregen op deze foto.
Ikzelf vind hem ook heel mooi, ze kijkt heel erg mysterieus en dat past bij de
achtergrond. ( gemaakt bij het landbouwbelang in Maastricht )





Deze foto liep anders dan gedacht, ik wilde haar hele gezicht "nat" op de foto.
Maar dan leek het net alsof ze heel erg had gezweet.. en dat effect wilde ik niet.
Toen bleef er opeens een prachtige druppel aan haar mooie groene ogen hangen.
Wat dus als resultaat een close up van het oog werd.



Dit vind ik ook echt een kunstfoto. Vooral met haar yin yang nagels.
Het heeft een beetje zo'n festival poster sfeer. Als je er met roze letters summer
festival in zou typen bijvoorbeeld, zou het zo kunnen!

















Deze foto heb ik laatst gemaakt en ik ben er erg tevreden over.
Ik heb haar alleen met lippenstift opgemaakt, donker rode.
En het staat prachtig bij haar blonde haren die door de war zitten.
























Ik hou heel erg van spontane zwart wit foto's. Dit is een van mijn favorieten.
Ze straalt het lachen echt uit.

Dit was het alweer, als je vragen hebt mag je me altijd mailen naar:
fleurrjonkers@gmail.com

Liefs,

Fleur!

Geen opmerkingen: