dinsdag 31 december 2013

En dat was het dan. Doei December. Doei 2013. Doei Daily blog challenge.

Bah.
Ik dacht werkelijk waar dat wanneer ik klaar ben met mijn challenge en nog maar één artikeltje hoef te schrijven dat ik me dan heerlijk voel!
Maar ik voel me helemaal niet heerlijk.
Ik vind het poep jammer dat het nu al weer voorbij is.
En dat is raar want voordat ik aan dit artikeltje begon dacht ik ook nog dat het een soort euforisch gevoel zou geven van slagen en misschien wel een beetje van verlossing.
Maar nee, het geeft een stom gevoel alsof ik ergens afstand van moet doen.
Van regelmaat.
Toevallig ben ik iemand die zich daar iets te veel aan vast houdt, aan regelmaat.
NOU EN MIJN REGELMAAT GAAT NU DUS HELEMAAL WEG HÈ.

Ik zit hier met een lege mok waar voorheen thee in gezeten heeft.
Geknal van rotjes en ander knalvuurwerk op de achtergrond.
En mijn muziek klinkt uit de boxen van de computer.

31 daagjes lang heb ik elke dag een artikeltje geschreven.
2x liep het een beetje mis waardoor ik een keer de dag van te voren er twee getikt heb en gepubliceerd en een keer de dag erna.
Maar verder is het allemaal eigenlijk helemaal gelukt.
Wat vond ik ervan?

Voordat ik het de hemel in ga prijzen, want wanneer het eenmaal volbracht is lijkt het veel makkelijker geweest te zijn dan dat het daadwerkelijk was, ga ik er de puntjes van kritiek aan geven.
De tijd was best wel een issue, doordat het deels in een proefwerkweek viel en dus een groot deel in de voorbereiding van de proefwerkweek had ik het eigenlijk al ongelofelijk druk.
Sowieso is mijn gemiddelde schoolweek niet erg rustig.
Naast tijd is inspiratie na 2 weken al een stuk lastiger dan je denkt, ik heb echt genoeg onderwerpen opgeschreven en er zijn er ook genoeg niet uitgeschreven.
Maar soms moest ik volgens mijn planning een artikeltje schrijven over het ene terwijl ik daar op het moment zelf geen toevoegingen aan had.
Ik heb letterlijk wel 10 artikeltjes half geschreven en dan me bedacht dat het echt niks is tot bar weinig, alles weer veranderd en op het moment zelf een ander onderwerp bedacht of een onderwerp genomen wat eigenlijk verder op de planning stond.
Dan krijg je klets artikeltjes zoals deze of artikeltjes waar ik eigenlijk nog niet 100% achter sta zoals deze.
Daarnaast heb je natuurlijk een nieuw iets wat je moet doen, hierdoor wordt er gewoon een grotere druk op je schouders gelegd.
Maar genoeg negatieve puntjes, naast tijd, inspiratie en een grotere verantwoordelijkheid vond ik het echt héél gaaf om te doen!
Vooral nu ik gezien heb dat het ook gewoon gelukt is.
Het is klaar, ik heb mijn challenge volbracht ik heb 31 dagen lang een artikeltje online gebracht.
Het was een uitdaging en dat vond ik juist het leuke, ik moest mezelf soms echt ertoe zetten om wat te schrijven, het was soms ietsje meer dan gewoon even ontspanning.
Maar zo kom je verder niet dan?
Doordat het een moet was geworden op mijn lijstje is er eigenlijk ook tijd voor gemaakt en dat vind ik best wel leuk.
In mijn hoofd komt namelijk eerst school, hobby's (toneel/volleybal), baantje (bijles geven/oppassen), sociale contacten onderhouden en als laatste dingen zoals een film kijken, boek lezen en aan mijn blog werken.
Wanneer ik schrijven naar voren haal geeft dat een best bijzonder gevoel!

Veel meer heb ik er niet over te zeggen.
Ik ben bang dat we niet de pageviews van mei kunnen overtreffen maar eigenlijk maakt dat me helemaal niet zo veel uit.
Ik heb van deze challenge genoten, ook veel vervloekt maar vooral genoten.
Of dit iets oplevert of niet maakt me niet uit, het was deels voor mezelf.
Iedereen die het dagelijks gevolgd heeft of zo nu en dan gevolgd heeft heel heel heel erg bedankt!
Ik ga nu gewoon verder met hoe ik voor december bezig was.
2 tot 3 artikeltjes in de week en eventjes de moet ervan af halen.
Tips, kritiek of andere feedback mag je altijd in de reactie plaatsen en anders staat bij contact mijn e-mail adres waarop je me kan bereiken.

Ik wens iedereen een geweldig nieuwjaar en misschien wel tot snel.
Ik hoop dat iedereen een prachtig 2013 gehad heeft en ik wens ze een liefdevol, mooi en misschien een tikkeltje literair 2014 toe.

Liefs,

Aimée

Geen opmerkingen: