woensdag 18 december 2013

Dear England, I miss you.

Engeland, wat een fantastisch en heerlijk land om je in te begeven.
Ik ben er al een heel aantal keren geweest en het blijft puur genieten.
Dit jaar heb ik er nog niet mogen rondlopen.
Kon ik de zee maar  overzwemmen, want jeminee, Engeland, ik wist niet dat ik je zo kon missen.
Ik heb nooit van lange afstand relaties gehouden en dit bewijst het maar mooi weer eens.
Ik ben er ooit een keertje in mei geweest en een keer met nieuwjaar.
Daarnaast was ik er vorig jaar met kerst.
It's the most wonderful time of the year.
Wat is het daar dan een grote, subtiele maar toch lekker aanwezige kerst kermis!
Wanneer ik iets in een winkeltje kocht zeiden ze nadat ik afgerekend had 
"Merry Christmas, and a happy newyear!"
Met hun sappige Engelse accent en een welgemeende glimlach.
Ik zei dan met mijn beste lispelende Th "Thank you, you too!", terug en liep glunderend de winkel uit.
Zoiets simpels zie ik hier in ons kikkerlandje niet snel terug.
In weke straatjes  je ook komt er hangt kerstverlichting en er speelt uit elke Pub wel een hartverwarmende Christmas Song.

Wij verbleven elke keer in een huisje op het platteland een heerlijk oud cottage, met krakende trappen, scheve vloeren en een kerkje inclusief kerkhof in de achtertuin.
Er groeiden de mooiste oude bomen en er waren weilanden vol gras en verder helemaal niks.
Het rook er zuiver en fris, daarnaast was het er ook ontzettend rustig en natuurlijk.
Ik kom uit een écht dorp hoor, dus ik ben écht geen stadsmeisje.
Ik ben opgegroeid met maïs 'stelen' op de maïsvelden van de boer en 'crossen' in de bossen op onze fietsjes.
Dus opzich, ben ik niet het type wat voor het eerste gras ziet buiten de Intratuin om.

En hoe boers het bij mij thuis ook is, hoe simpeltjes het leven, 10x zo mooi en rustig is het daar.
Een heerlijke plek op te schrijven, je hoort jezelf tenminste denken.
Dat heb ik namelijk niet meer zo vaak.


Wanneer we over Engeland praten kunnen we Londen natuurlijk niet links laten liggen.
Ik ben er verliefd op geworden, die stad is echt helemaal geweldig.
Ik mag dan wel een dorps meisje zijn maar ik vind Londen gewoon geweldig.
Wanneer ik daar ben merk ik pas hoe weinig ik gewend ben, daar lopen werkelijk waar alle soorten mensen rond die je je maar kan bedenken.
En dan denk ik soms origineel te zijn, grappig!
Ik verbaas me op elke hoek van de straat wel 100 keer over alles wat daar rond loopt en hoe alles eruit ziet, heerlijk gewoon.
De kleine pub's, theehuisje met hun heerlijke thee en lekkere muffins en dan heb je natuurlijk Camden Market!
Daar zijn zó veel winkeltjes, kraampjes, noem maar op!
En je kan er de aller aller aller leukste dingen kopen op de hele wereld, ikzelf ben er leuk geslaagd met een rode festival bag met witte stippen, wel jammer dat hij niet van leer is maar van plastic, maar ja duur was hij ook niet!

Ik heb gewoon een beetje heimwee naar Engeland, ik hoop er snel weer naar terug te gaan en misschien er uiteindelijk te gaan studeren.
Ik dank bij deze van harte mijn tante, want zij is daar gaan wonen, anders zou ik nooit dit prachtige land hebben leren kennen op de manier waarop ik het nu heb gedaan.

Zoals ik al had gezegd zullen mijn artikeltjes wat korter worden.
Ik moet nog twee dagen en dan ben ik van deze pure hel af.
Mocht je twijfelen of je naar Engeland zal gaan of niet, dan kan ik je verzekeren, ga erheen want het is puur genieten.
En dat het geen zon zee strand is dat weet ik ook wel, maar ik kom uit Nederland en ben dus heel wat gewend!

Love,

Aimée

Geen opmerkingen: