zondag 17 november 2013

Wat zijn we toch een nietig volkje.

Zo gewoon onder de aardrijkskunde les kwamen we het op het onderwerp dat er nog zo ontzettend veel planeten om ons heen zweven.
Er zijn gewoon nog zo veel andere planeten, met misschien wel dezelfde omstandigheden!
Misschien leven daar wel wezens, soortgelijk aan ons.
Bedenk eens dat er misschien wel een tweede jou ergens rondloopt!
Ik kan me er zo over verbazen hoe klein onze 'grote wereld' eigenlijk is.

Er is zo veel gaande op dit kleine aardbolletje, je kan het je niet voorstellen.
Er worden kindjes geboren, jammer genoeg sterven er ook mensen.
Geld vliegt over de hele wereld.
Plannen worden gesmeden en discussies gevoerd.
Mensen worden blij gemaakt of teleurgesteld.
Emoties vliegen van hot naar her.
Kleine ruzietjes ontstaan, romances bloeien op en vriendschappen steken hun hoofd uit de grond.

Onze wereld is zo klein, hoeveel is 'daarbuiten' wel niet, er zijn zwarte gaten waar van alles en nog wat in verdwijnt, waar naar toe, geen idee.
Elke ster die wij 's avonds aan de hemel zien stralen is gewoon een zonnetje een planeet, misschien wel net zo groot als de aarde!

Beeld je eens in dat er gewoon, ik weet niet hoeveel lichtjaren van hier, nog een planeet is die op onze 'aarde' lijkt.
Misschien zijn die mensen wel veel verder ontwikkeld, misschien lopen ze juist heel erg achter.

Maar wat nou, als ze precies gelijk aan ons lopen.
Wat nou als er nog ergens een raar kind rond loopt wat dezelfde naam als ik draagt en artikeltjes tikt op haar computer gewoon omdat ze haar                                                     gedachten kwijt moet
Wat als er nog ergens anders leven                                                           is?

Ik krijg er helemaal de kriebels van!
Opeens lijken wij zo klein en onbelangrijk!
Wat maakt het nu uit dat ik een 4 haal voor scheikunde wanneer niemand anders er last van heeft.
Wanneer ik zoiets besef, dat het leven eigenlijk maar iets minuscuul's is, heb ik altijd het gevoel dat we hier op deze aardkloot (bij nader inzien, klootje) gezet zijn met een doel.
Je moet iets volbrengen lijkt mij.

Want waarom zouden ze een Aimée op de wereld zetten, die alleen maar onzin de wereld in schrijft, te veel nadenkt, de oren van iedereens hoofd af kan kwebbelen maar verder eigenlijk totaal niet van belang of nut is in onze wereld.

Ik hoop dat een of andere alleswetende God daarboven toch heel goed na heeft gedacht en mij een doel gegeven heeft.
Want ik denk dat ik helemaal moe zou worden van mezelf wanneer ik eeuwig nutteloos op onze toch redelijk kleine aardbol moet ronddwalen.
Ik geloof dat iedereen wel een taak heeft en dat iedereen iets te doen staat hier op onze wereld.

The ones who are crazy enough to believe that they can change te world.
Will really do.

Ik geloof dat iedereen de wereld kan veranderen op een positieve manier.
Zolang je dat zelf maar gelooft.
En stiekem, denk ik dat ik er een beetje in geloof!



Bron foto's: WeHeartIt

Geen opmerkingen: