zondag 10 november 2013

Herfst

Misschien een beetje laat, maar ik wil toch nog een artikeltje schrijven over herfst.
Ik ben deze week welgeteld 5x doorweekt op school of thuis aangekomen.
Herfstweer.
Om eerlijk te zijn heb ik daar niet zo veel problemen mee.
Ik ben zo'n doosje wat ontzettend giebelig wordt van regen.
Vooral op de terugweg, want wanneer ik doorweekt op school aankom stijgt mijn zelfmedelijden vaak wel net iets té veel ;).
In dit artikeltje gaan jullie foto's vinden van mijn lieftallige vriendinnetje Fleur zien, zij fotografeert en filmt graag (Fleur op Youtube).
Ik heb al een keertje over haar verteld in een artikeltje (It's used to)
Zij heeft foto's voor mij gemaakt van de herfst en ik vind dat je echt heel goed het contrast ziet tussen winter en zomer. 
Want herfst is eigenlijk echt alleen een tussenseizoen zodat de natuur de grote veranderingen wel allemaal kan bijbenen.



Groen is niet de eerste kleur waar je aan denkt bij herfst.
Rood, bruin, oranje en geel worden veel eerder genoemd.

Maar om eerlijk te zijn, is er op het moment nog zo veel groen in onze wereld.
Het is dan wel al november maar nog steeds zie je veel groene blaadjes aan de bomen!

Deze foto vind ik ontzettend mooi, er worden hier veel contrasten aangegeven.
Tussen de groene blaadjes aan de tak die toch al aardig kaal aan het worden is en dan alle bruine blaadjes op de grond terwijl er op de achtergrond een helder blauwe lucht is en de zon tussen het bladerdek door piept.
Toch moeten we er aan geloven, de blaadjes blijven niet eeuwig groen en de herfst zal zachtjes onze wereld binnen sluipen.
Onopgemerkt ben je dan opeens vol bewondering naar een gekleurde boom aan het kijken, onopgemerkt is het dan ineens herfst.
En dat krijg je dan, een lente zonnetje, zomerse blaadjes, herfstige bruin tinten en een winters windje.
Herfst van alles wat.
Ik hou er wel van.
Met een lekker kopje thee op de bank een boek lezen, nadat je helemaal verwaaid thuisgekomen bent.
Of 's avonds met je pyjama aan luisteren hoe de regen tegen het raam aantikt.
Love it!

Herfst is een prachtig seizoen, wij Nederlanders moeten eens content zijn met de schoonheid, pracht en praal wat ons geschonken wordt door de natuur alleen al.
We moeten niet zo zeuren over de regen, over de wind of over de kou.
Jongens het is november, natuurlijk gaat het langzamerhand richting de koelere en donkerdere dagen.
Maar dat betekent niet dat er geen schoonheid in schuilt.
Laat je niet afleiden door de regen of door de donkere wolken.
Geniet van de kleine dingetjes die kleur bevatten, de laatste bloemetjes die in weides staan of de lucht die alle kleuren van de regenboog krijgt wanneer de zon ondergaat.
Kijk eens naar al deze mooie foto's en besef dat deze nog geen week geleden genomen zijn.
Herfst is helemaal niet erg, je moet het alleen zien en weten te waarderen.

Liefs,





Geen opmerkingen: