donderdag 28 november 2013

Ontmoet mijn beste vriend

In drukkere periode is hij er altijd voor mij.
Wanneer het even niet helemaal lekker loopt, komt hij altijd met zijn hoofd om de hoek kijken.
Eigenlijk brengen we aardig veel tijd door samen.
Hij laat me over van alles nadenken.
En zet meestal vaart achter het gene wat ik aan het doen ben.
Meneer Stress en ik zijn beste vrienden.
HA HA HA.
Not.

Op het moment is het zó druk.
Mijn hoofd is een grote warboel van planningen die allemaal door elkaar lopen.
Ik heb een pauze ingelast van leren en ga lekker eventjes een artikeltje schrijven.

Gewoon omdat ik dat wil.

Mijn week is ontzettend volgepland, natuurlijk heb ik elke dag school maar daarnaast zijn er nog ontiegelijk veel dingen om te doen.
Op maandag geef ik bijles en heb is 's avonds toneel.
Op dinsdag geef ik bijles en heb ik 's avonds vrij.
Op woensdag geef ik bijles en heb ik 's avonds training.
Op donderdag pas ik 's avonds op.
Op vrijdag heb ik niets.
Op zaterdag volleybalwedstrijd.
En op zondag heb ik niets.

Nu is het zo dat december eraan komt, dat betekent dat ik 3 keer sinterklaas vier (met vriendinnen (dobbelen), bij mijn vriend en thuis natuurlijk), waar cadeautjes voor gekocht moeten worden, surprises voor gemaakt moeten worden en gedichten voor geschreven moeten worden.
Er komt een galabal aan (in feiten is dat morgen), hier moeten kapsels voor bedacht worden, een jurkje voor gekocht worden etc. etc. 
School vindt het leuk om precies op zulke momenten toetsen op te gaan geven.
Volgende week moet ik al gaan kijken naar de proefwerkweek, ik moet aardrijkskunde en scheikunde ophalen en alle andere vakken zijn er alles behalve makkelijker op geworden, lang leven VWO. 

Ik ben wel iemand die beseft wanneer ze redelijk aan het denken is en wanneer niet meer.
Wat opzich een hele fijne eigenschap is, alleen soms dan voel je je gewoon zo beladen.
Onder druk gezet en beklemd, alsof je in een kleine ruimte gestopt wordt, dan kan je nog wel zo goed beseffen dat je onredelijk denkt, maar het gevoel blijft.
Vaak helpen van die kleine dingen, zoals een goed gesprek, een andere omgeving of gewoon een potje janken.

Ik ben ontzettend perfectionistisch en wat ik ontzettend graag zou willen is soms die stomme lat die nu ergens in het heelal ligt, wat lager leggen.
Als ik wist hoe het moest, zou ik het doen, zo tegen de wolken aan is wel goed vind ik ;).
Karakter eigenschappen kan je nu eenmaal niet veranderen, dus ik denk dat ik mijn perfectionisme gewoon moet accepteren en moet wennen aan het feit dat die lat niet lager zal gaan liggen maar dat ik niet meer kan doen dan mijn best.

Overal liggen lijstjes, op mijn kamer, in mijn agenda en in mijn tas.
Wat ik wanneer moet doen, hoeveel het kost, hoeveel ik verdiend heb, of het uitkomt blablabla.
Dit helpt mij ontzettend, lijstjes maken.

Ik ga iedereen gewoon laten zien dat ik het kan, laten zien dat ik 2 mooie surprises kan maken, mooie gedichtjes kan opschrijven, leuke cadeautjes kan kopen, goede punten kan halen en een geweldig gala hebben.
Ik ga het gewoon doen.

Een relaxed muziekje op en dan vanavond gaan oppassen, hier al mijn huiswerk bijwerken en nog wat leren voor de toets van morgen.
Daarnaast ontspanne naar Expeditie Robinson kijken en me verheugen op morgenavond.
I'll get there.
En wanneer dit alles voorbij is.
Heb ik wel fijn 2 weken kerstvakantie, daar doe ik het voor.

xxxxx.

Geen opmerkingen: