donderdag 17 oktober 2013

Why so negative?

Zo veel plaatjes.
Allemaal een boodschap.
'I'm not oke, even when I say I am'.
'I have a fake smile'
'I'm not happy' 
En zo gaan we nog wel eventjes door.
Het leven is niet zo ingewikkeld.
En met een positieve instelling kom je al heel erg ver.
Vandaar gewoon een feeling good artikeltje, vol met hoop gevende plaatjes want ik keek op Weheartit, Tumblr en zelfs Pinterest liet me een beetje in de steek op het positiviteits gebied dus ik ga gewoon 'mijn afbeeldingen' door struinen en mijn opgeslagen afbeeldingen op mijn favoriete sites om dit artikeltje eens een positieve sfeer te geven!



De manier hoe de seizoenen veranderen.
De mensen die dingen voor je doen.
De talenten die over de hele wereld ontdekt worden.
Hoe verliefdheid voelt.
Hoe het gras groeit en bloemen bloeien.
Hoe sneeuw smelt op je tong.
Hoe warme chocolade melk je humeur op kan krikken.
Hoe dromen je hoop kan geven.
De manier hoe kleine dingen van jezelf gewaardeerd worden.
Dat je steeds meer leert dankzij je eigen en andermans fouten.
En je maakt fouten, dat maakt je menselijk, dat hoort erbij.
Maar door die fouten kom je erachter wat je de volgende keer anders kan doen en wat je deze keer fout gedaan hebt.
Door deze fouten leer je het leven en jezelf beter kennen en kom je tenminste ergens.
Het lijkt me verschrikkelijk om je hele leven alles goed te doen, nooit een fout te maken en alsmaar door te gaan, er zal met veel jaloezie en waarschijnlijk zelfs haat naar je gekeken worden en ik geloof niet dat je jezelf kent wanneer je nooit fouten maakt. 
Ik denk, dat je jezelf dan nog nooit tegengekomen bent.
En een goed onderonsje met jezelf is belangrijk zo nu en dan.

Mensen zien tegenwoordig alleen maar wat ze fout doen en hoe het beter kon. Misschien is dat wel onze 'wereld' waar we in leven, tegenwoordig wordt op iedereen een stempel gedrukt, en vaak in negatieve zin.
Het is zo.
Heb je niet de maat zoals de modellen hebben dan ben je dik.
Ben je slanker dan de gemiddelde mens dan heb je anorexia.
Ga je door een moeilijke tijd ben je depressief.
Ben je erg druk en aanwezig dan heb je ADHD.
Bang voor veranderingen en heb je een eigen mening autistisch.
Wáárom wordt over al een sticker op gedrukt die vaak niet eens klopt?!
Wáárom kijken we mensen na die anders eruit zien dan 'normaal'.
Wat is normaal?
Waarom laten we niet iedereen gewoon in zijn of haar waarde en sorteren we ze op kenmerken.

Ik probeer al tijden positief in het leven te staan en mensen nergens op te beoordelen.
En ik denk dat de hele wereld dit maar eens moet gaan proberen.
Kijk naar de kleine dingetjes van het leven, ben jezelf en geniet.
Je leeft maar een keer, naar mijn mening, en ik denk dat ik heerlijk aan de 'overused' uitspraak 'yolo' mee ga doen.
Werk voor de dingen die je wil.
Heb geduld voor de dingen die langer duren.
En neem risico's. Je zal sneller spijt krijgen dat je iets niet gedaan hebt dan dat je het wel gedaan hebt.
Leef positief, want met een negatief denkbeeld krijg je geen positief leven.

Thanks for reading<3.
xxx

Geen opmerkingen: