maandag 14 oktober 2013

Nerd, Geek, Aimée, it's all the same.

Het begon eigenlijk zo'n drie daagjes geleden toen ik met mijn vriend op ging passen.
Kindjes in bed, alles goed gegaan en daar zaten we dan op de bank, niets leuks op televisie, we kwamen op het geniale originele idee om een filmpje te kijken. *Applausje voor onszelf*.
En toen, toen zagen we de collectie films die ze daar hadden.
Harry Potter, Lord of The Rings, Indiana Jones, Prison Break, Pirates of the Caribbean, ze hadden ALLES.
And so it happend, I realised what a geek I am.

Lord Of The Rings


Ik zat daar voor die kast en ik kon me alleen maar verbazen over alle films en over 'the special edition' van Lord of The Rings, hoe mooi de doosjes afgewerkt waren en hoe tof de kaart van 'Middle Earth' erin verwerkt was.
Ik hou van zo'n verhalen die totaal niks met onze realiteit te maken hebben. Ik kan ook heel erg van een zielige film genieten maar dat staat vaak zo dichtbij, je hebt altijd wel connecties die je aan de gebeurtenis in de film kunt verbinden. 
Maar bij Lord Of The Rings heb je dat gewoon niet, het is een grote wereld waar je in kan stappen en het gevoel wat je daar hebt kan ook geen enkele andere wereld jou bezorgen.
Het is een fantasie wereld die voor jou gemaakt is en jij mag en kan met verschillende karakters uit die wereld mee kijken hoe het er aan toe gaat.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik het boek 'In de ban van de Ring' nog niet gelezen heb.
Ik ben op het moment bezig in Sonny Boy voor Nederlands en daarna wil ik het eigenlijk wel echt bij de bibliotheek halen.
O god, ik ging 'eventjes' naar bol.com gewoon om te kijken en ik ben verliefd geworden op de kaft en de titel, ben bang dat ik nadat ik hem gelezen heb of tijdens dat ik hem aan het lezen ben 'per ongeluk' 30 euro richting bol.com ga sturen mwhihi.

Ik denk dat ik moet stoppen over Lord Of The Rings, want anders word ik dadelijk helemaal gek, ik heb net even geregeld dat ik vanmiddag met mijn vriend 'The Two Towers' ga kijken dan zijn mijn LOTR behoefte voor even weer onderdrukt ;).

Harry Potter

Hier heb ik alle boeken van gelezen en alle films van gezien, daarnaast heb ik er ontzettend veel woorden over gesproken en gedachten op los gelaten.
Ik vind het alleen al een wonderlijk verhaal dat J.K. Rowling eerst nergens aan de bak kwam, geen enkele uitgever geloofde in dit verhaal en niemand wilde het publiceren. 
Ik begrijp punt een die uitgevers niet en punt twee wat ben ik ontiegelijk blij dat er een uitgever heeft toegezegd en dit wonderlijke verhaal heeft gepubliceerd.
Ik wil eigenlijk al heel lang alle boeken kopen zodat ik gewoon de hele collectie heb in mijn boekenkast. 
En dan ga ik op marktplaats kijken en dan komt mijn perfectionisme naar boven want hier staat als conditie 'Erg gelezen' en bij die hebben ze niet allemaal een hardcover.
Jup. 
Misschien laat ik die taak gewoon aan sinterklaas over? ;) 
J.K. Rowling is iemand waar ik ontzettend veel respect voor heb alleen al omdat ze 7 hele spannende boeken heeft kunnen schrijven en nergens een steekje van het zeer ingewikkelde verhaal heeft laten vallen.
Hoe mensen aan het einde van het zevende boek anders blijken te zijn dan dat je 6 boeken lang gedacht hebt is toch heel erg bijzonder.
Ik ben er mee opgegroeid, mam en pap zeiden dat ik de boeken maar eens moest gaan lezen want dat was echt wel iets voor mij, ik was heilig ervan overtuigd dat ik Harry Potter niets vond, nou jongens ik had het GOED fout.
Ik denk dat ieder kind het verdient om met Harry Potter op te groeien, en ik hoop eerlijk waar dat deze boeken nooit in de vergetelheid raken, nooit.




Ik denk dat ik nu wel genoeg 'gefangirled' heb over fantasie dingen waar de meeste mensen afkeer van hebben.
Ik heb nu eenmaal bijzondere soort humor en kan dubbel liggen bij The Big Bang Theory. 
Ik kan genieten van de bijzondere chemie tussen Hermelien en Ron en de manier hoe Lord of The Rings gefilmd is.
I don't care what you think.
But I love it, even if that makes me a nerd or a geek.

xxx

 




Geen opmerkingen: