zondag 6 oktober 2013

Sfeervol

Ik ontdek steeds meer.
Eerst spotify en nu Pinterest.
Wat een geweldige site!

Ik ben de laatste tijd zo'n beetje aan het kijken naar van die huisjes en huisdecoratie plaatjes en er zijn geen betere plaatsen om daar naar te kijken dan op Pinterest, Tumblr en We Heart It.
Dus dit gaat geen Artikeltje worden met veel tekst maar vooral met veel fotootjes, leuke sfeer impressies van huisjes.
I hope you'll enjoy!

Het zomerhuisje


 Wat een ruimte moet je hebben rondom dit prachtige huis, villa mag je wel zeggen.
Het lijkt me een heel open huis, veel ruimte.
Hoe de zon door die boom heen schijnt!

Echt een prachtig zomerhuis.
Het doet moet denken aan de huizen van mijn opa en oma (van beide kanten), daar kon je altijd omheen lopen, verder lijkt het helemaal niet op dit huis maar ik denk dat je hier ook omheen kan lopen mwhihi.

Het winterhuisje

Dit vind ik dan weer zo'n knus huisje, waar je met een dikke sjaal, slofjes, en een kop warme chocolade melk op het enige vrije stukje bank omdat de rest helemaal vol ligt met van alles en nog wat.
Het is klein, rommelig, sfeervol en knus!










Het droomhuisje

Ik heb in een Artikeltje, een hele tijd geleden, verteld over dat ik een boerderij als vakantieadresje voor kinderen wilden oprichting.
Nou, als ik dit plaatje toen gevonden had, dan had het 100% zeker in het artikeltje gestaan want wauw, wat is dit precies zoals ik het me had voorgesteld hihi! Leuk hoe simpele afbeeldingen je meteen terug kunnen brengen naar een bepaalde gedachten of gevoel.

Het boshuis

Ik zet overal wel huisjes, maar onbewust zijn het toch aardige grote huizen die ik uitkies.
En sowieso, je kan aan een buitenkant eigenlijk helemaal niet beoordelen hoe groot een huis is, neem 'het winterhuisje', waarschijnlijk heeft het 3 verdiepingen en loopt het erg ver door naar achteren. Maar dit huis(je), wauw, ik hou van bos, ik hou van ramen, ik hou van trappen en ik hou van dit huis.
Als dit huis in een andere omgeving had gestaan had ik het waarschijnlijk niet uitgekozen gezien het toch erg modern is, en ik meer van het authentieke ben. Maar door de bosrijke omgeving ben ik echt verkocht. Wauw, wauw, wauw. Dat die grote ramen niet zo praktisch zijn maakt mij eventjes helemaal niets uit.

 Het boomhuisje

 Dit is precies wat ik me voorstel bij een boomhut, wauw, die trap die zo omhoog loopt en echt in the middle of nowhere.
Niet veel meer om over te zeggen c: 

Nu we een aantal huisjes gehad hebben laat ik wat foto's zien van ontzettend leuke inrichtingen van huizen.
O god, dit is zo leuk om uit te zoeken allemaal!


 A kitchen on a farm

Wauw, alles heeft van die mooie pastelkleurtjes en het is niet te moeilijk, het is eenvoudig gedecoreerd en geeft een heel rustig maar ontzettend knusse uitstraling. Ik vind het ergens een beetje 'boers' omdat het hier en daar met wat bloemetjes is en met hout maar dat vind ik echt leuk, heel positief boers hahaha.
















Het leeshoekje

Ik vind hier de kleuren van de muur niet echt matchen met de bekleding van de bank en het is een erg druk beeld maar het idee van de boekenkasten met een grote 'bank' erbij vind ik geweldig, ook dat het een beetje rommelig is vind ik dat het erg menselijk en leefbaar doet lijken.

Prachtige serre 

Hier heb ik echt geen woorden voor, de oude platenspeler, de kroonluchter, de meubels en al die mooie plantjes.
Ik vind het perfect bij elkaar passen, het is niet te druk door al het wit wat naar voren komt maar ook niet eng steriel door de levendige planten, perfecte combinatie als je het mij vraagt.





Flowery bathroom

Ik vind deze heel erg leuk, hoe het zachtroze telkens terugkomt, hoe het donkere hout alles een warme gloed geeft en de kapstok!
Zo'n echte oude kapstok, geweldig. Echt heel erg mooi.














Creatief met ruimte

Een boekenkast neemt natuurlijk aardig wat plek in en als je dan al 10 boekenkasten hebt (Stel je voor... zucht hahaha) moet je toch iets anders gaan bedenken.
Ik vind dit echt een geweldige manier van boeken opbergen, en hoewel ik van trappen houd (ik vind het gewoon hele mooie 'voorwerpen' en ze geven ruimtes een speciale sfeer), vind ik de achterkant altijd een beetje saai, hierdoor is dat probleem totaal opgelost.










Veranda

Ik wil later een veranda.
Echt waar, in Nederland zit je niet zo vaak tot nooit vóór je huis maar wel aan de achterkant.
Ik heb bij deze besloten dat ik rondom mijn hele huis een veranda wil en dat aan de achterkant twee van die schommelstoelen staan waar ik tot laat boeken kan lezen met een kopje thee.
Verliefd.









A beautiful garden

Hoe kan je mensen het beste voorbereiden op je geweldig mooie tuin? Door een nog veel mooiere poort.
Ik vind ze iets magisch hebben can't help it.















Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een keertje zoiets te lezen, laat je reactie achter en ik hoop van jullie te horen!

Liefsxxxxx,

Ps. er is een nieuwe tag online gekomen!

















Geen opmerkingen: