vrijdag 27 september 2013

It's in those little things

Druk druk druk.
School is weer goed opgang en een proefwerk week nadert.
Maar daar ga ik het eventjes niet over hebben!
Het is vrijdag!
Wat voor mij een 3 dagen durend weekend betekent!


En ik fietste terug, helemaal in mijn uppie.
Hoe koud het vanochtend ook was, zo goedgezind was de zon vanmiddag.
Hij scheen lekker warm op mijn gezicht en ik genoot ontzettend.
Als ik mezelf een blik omhoog gunde zag ik honderden gouden zonnestraaltjes door het bladeren dak heen piepen.

Ik werd daar ontzettend vrolijk van, zolang ik kon hield ik mijn ogen omhoog gericht.
Tot dat ik natuurlijk weer half van de weg af fietsten en mijn stuur moest draaien om niet echt met fiets en al in de berm te belanden, hoe zacht deze er ook uitzag.

De wind vond me wel aardig en gaf me een duwtje in de rug waardoor ik net ietsje sneller thuis was dan normaal.
Verder speelde mijn Ipod alleen maar leuke liedjes en kwam ik op het idee om een blogpost over deze kleine dingetjes te schrijven.

Want meer is er eigenlijk toch ook niet nodig?
Een zonneschijntje hier, een leuke deuntje daar en een glimlach verschijnt op onze gezichtjes.

Wanneer er van die drukke tijden aanbreken ben ik een grote bol vol met stress.
Ik moet mezelf ontzettend inhouden om nu eerst dit artikeltje goed en wel af te maken en niet aan een van de vele verslagen of samenvattingen te beginnen.

Wat ik merk is dat wanneer je een momentje rust neemt en gewoon eventjes op je ademhaling, leuke dingen en alles behalve school, werk whatever denkt, verlicht je je eigen stress al ontzettend.
Zodra je jezelf er bewust van bent dat je stress hebt ben je nog maar een stap verwijdert van jezelf kalmeren!



Kijk om je heen, er is meer dan jouw kleine stressvolle leventje.

Buiten schijnt de zon nog! En dat is mega speciaal voor eind september, zeker met de temperaturen die daar bij verschijnen!


Neem een beetje tijd voor jezelf, jij hebt ook rust nodig.
En weet je wat? Dan zal ik dat ook doen.

Liefs xxx.


Geen opmerkingen: