maandag 23 september 2013

Dat maandagmorgen gevoel

Iedereen kent het wel,
Je bed verlaten terwijl dat zo veel warmer is dan de koude badkamervloer.
Je aankleden terwijl je pyjama 10x lekkerder zit.
Ontbijten terwijl je maag nog helemaal niet toe is aan eten.
En opstaan wanneer je eigenlijk nog uren had kunnen blijven liggen.

Maandagmorgen.

Pure hel.







Mijn maandag is op zich nog niet zo'n hele grote ramp.
Eerst Maatschappijleer, Filosofie, Engels maar dat laatste uur...
Gym.
De eerste 3 vakken vind ik leuk en liggen me op zich wel maar gym.
Ugh.
En als we dan een beetje gaan softballen of hockeyen hoor je mij echt niet klagen.
MAAR COOPERTEST?!
Het spijt me zeer maar ik stelde dit niet zo op prijs.
Na 12 minuutjes aan een stuk door gerend te hebben gaf ik mezelf dan ook een schouderklopje.

Maar, hoe kan je een maandag nou leuker maken?
Er moet toch een manier zijn om dit verschrikkelijke beest te temmen?

How to tame monday
-Leg op zondag avond al alles klaar voor maandag, make-up, sieraden, kleren, tas ingepakt, smeer desnoods je boterhammen de avond van te voren (voor lunch én ontbijt) en leg deze in de koelkast.

-Een keer je wekker uitdrukken mag best, als je toch alles klaar hebt gelegd de dag van te voren heb je zeker 10minuutjes extra!

Zorg dat er iets leuks is ná school op maandag, trainingen worden jammer genoeg meestal voor jou gepland maar spreek met jezelf af dat je elke maandag avond die en die serie mag kijken of dat je op maandagavond gewoon nog eventjes doet alsof het weekend is en juist niets aan school mag doen van jezelf.

Zorg dat je je huiswerk voor maandag af hebt, niets is zo vervelend om aangesproken te worden op onaf werk, als je het af hebt heb je deze tegenvaller niet!

-I.p.v. de hele tijd met je vriendinnen te zeuren over hoe zwaar je het wel niet hebt, praat over hoe fantastisch weekend je gehad hebt en wat er het komende weekend allemaal op de planning staat.

-Maak er het beste van, het is uiteindelijk ook maar een keer in de week maandag!

 En hey! Als je dit leest is jouw school-maandag al weer voorbij, en ben je weer een stapje dichterbij Vrijdag!
Alway look on the bright side of Mondays!
Liefs xxxx

Geen opmerkingen: