zondag 15 september 2013

Blikken kunnen spreken.

O my,
Het begon allemaal met deze foto;
Het is niet haar blik die me greep maar die van hem, hoe hij naar haar kijkt, hij straalt totale tevredenheid uit, meer dan tevredenheid. 
Trots, hij is ontzettend trots.

Hebben jullie dat niet? 
Dan zie je iemand kijken en dan denk je echt, wauw.
Hoeveel ogen kunnen zeggen, of een gezichtsuitdrukking.

Ik bedoel maar, de foto hiernaast vind ik geen 'mooie' foto.
Maar een bijzondere foto vind ik wel, het is heel moeilijk om zo'n blik, van pure trots, te vangen met een camera. 

Ik denk dat we zelf niet eens realiseren hoe we kijken als we iets tofs zien of juist heel verliefd (maar natuurlijk onopvallend) naar die ene persoon kijken.

Na deze ene foto ben ik foto's gaan zoeken, ze zijn moeilijker te vinden dan gedacht maar hier heb ik er toch een paar die ik graag wil delen met jullie!



Gefascineerd, zo kijkt zij naar hem.
Het is dan geen echte spontane foto zover ik weet gezien het acteurs zijn die hier in beeld worden gebracht maar dat verdiend dan misschien nog wel meer respect.
Anne Hathaway kijkt hier zo gefascineerd en geintrigeerd naar de bellende man, alsof ze elk detail, elke manier van praten en doen wil onthouden en voor eeuwig in haar hoofd wil griffen.
Voor andere is dit waarschijnlijk een hele normale foto, maar ik zie er toch echt iets meer in (:



Deze heeft dan misschien ook iets te maken met mijn Leonardo Dicaprio liefde maar wauw.
Die sigaret onder zijn tong, die helder blauwe ogen en dan dat plukje aan de kant gooien. 
I'm sold.
En het is niet alleen zelfverzekerdheid die van hem afstraalt, zodra hij dan eindelijk opkijkt, lijkt het wel alsof ik een beetje onzekerheid in zijn ogen kan vinden, alsof hij bang is voor wat komen gaat.
Leuk dit, ik dacht eerst dat dit echt een geweldig arrogante foto (gif.) was maar het is eigenlijk een hele onschuldige, this is why you should look twice at things!


In eerste instantie vond ik dat niet zo'n geweldige foto, gewoon een shot uit Nothing Hill, maar bij nader inzien.
Wauw.
Het is gespeeld, dat weet ik, maar er is werkelijk contact, ze kijken naar elkaar en zien elkaar ook echt.
Ik vind het echt een onbetaalbare foto.





Deze vond ik zo lief, dat lachje van dat meisje alsof ze trekjes in hem ontdekt die ze juist zo leuk aan hem vindt, het knipperen van de jongen alsof hij niet durft te geloven dat hij nu werkelijk daar ligt met dat prachtige meisje. Ik ben echt een romanticus en verzin dan meteen bij het hele plaatje een verhaal, hoe lang ze al bij elkaar zijn blabla, echt een hele lieve foto.
Wat ik wel een beetje jammer vind aan deze foto is de camera (ik neem aan dat het een camera is) links onder in beeld.

En als we het over blikken hebben, over kijken en over gevoelens die via gezichtsexpressie naar buiten komen, konden deze foto's niet missen.
Het zijn niet de foto's waardoor ik dit artikeltje schreef maar ik vond deze al een tijdje geleden op Tumblr , misschien heb je ze ook wel zien langskomen als je mijn pagina volgt (zie link).
Maar deze foto's die nu volgen zijn echt onbetaalbaar. 
Bij mij brachten ze een glimlach op mijn gezicht, hopelijk bij jou ook!

Ik wens iedereen zo'n blik toe,
en met deze prachtige, glimlach opwekkende foto's sluit ik dit artikeltje af.
Ik vond het ontzettend leuk om te schrijven, op zoek te gaan naar sprekende blikken en deze ook gevonden te hebben.
Ik ga meer proberen op deze 'glances' te letten en de waarde ervan in te zien.

Have a nice day!
xxxx


Geen opmerkingen: