zondag 18 augustus 2013

A new schoolyear, a new start.

Ten eerste, mijn excuses.
Ik heb heerlijk hard geroepen meer te gaan schrijven deze vakantie, mijn blog naar een ander level te tillen bla bla bla.
Vakantiepraat.
Toen ik eenmaal merkte dat ik gewoon op de bank kon ploffen met een boek en er, naast hier en daar een huishoudelijk klusje, niet vanaf hoefde te komen of dat ik 's ochtends op kon staan uit het raam kon kijken registreerde dat de zon scheen en een groep vrienden optrommelde om te gaan zwemmen of dat ik gewoon een hele dag 'akward the marathon' kon kijken, toen was ik verkocht.
Het was vakantie jongens, de tijd dat je geen verplichtingen hebt, niet de verplichtingen zoals je op(met) school hebt.
Dus, ik zal eerlijk zijn, ik heb wel eens aan mijn blog gedacht, maar dat waren vluchtige gedachten of ik niet iets moest schrijven (meestal was het antwoord, 'Ach, nee, ik weet toch niets')

But here I am!

Ik ga gewoon helemaal niets beloven over hoe vaak en hoeveel ik nu weer ga schrijven.
Maar, nu schrijf ik, dus dat is al iets.

Hoe dan ook, de school begint weer bijna.
In het Noorden duurt het nog eventjes, maar in het Zuiden beginnen ze komende week alweer.
Eigenlijk is een nieuw schooljaar ook een soort van nieuw jaar.
Ik vind het een soort van nieuw jaar!
Je komt (vaak) in een andere klas, nieuwe leraren, nieuwe boeken, andere vakken. 
Van alles verandert!
Legde je vorig jaar de lat véél te hoog, probeer het dit jaar wat rustiger aan te doen, doe wat nodig is maar overdrijf niet, een keer je huiswerk niet maken is geen ramp! Probeer te onthouden dat je ook tijd over moet houden om te sporten of naar je hobby te gaan, soms een zaterdag avond een filmpje moet kunnen pakken of dat je een dagje helemaal niets mag hebben!
Ben je vorig jaar juist met de hakken over de sloot naar het volgende jaar gegaan, begin dit jaar goed, je hoeft niet te overdrijven, maar houdt je huiswerk bij, bereid toetsen goed voor en let op in de lessen, een goed begin is het halve werk!

Maar niet alleen qua het echte schoolwerk kan je veranderen!
Vorig jaar altijd kleding je kast laten hangen omdat je ze niet naar school aan durfde?
Zolang het geen korset is met allemaal kant en zeer doorschijnend stof, dan kan je het vaak best aan, en het wordt gewaardeerd!
Believe me.

Ik ga proberen iets geweldigs van dit schooljaar te maken.
En ik ga er vol goede moed aan beginnen!
Ook merk ik nu dat ik het schrijven weer heel leuk vindt, dus ik hoop lekker veel inspiratie te krijgen en weer van alles neer te kunnen schrijven!

Succes op school!

Liefs xoxoxo!

Geen opmerkingen: