maandag 1 juli 2013

Kijk eens naar je mooie kant.

Kijk eerst maar eens hier naar.
Ik schrok.
Ik schrok eigenlijk best wel.
Waarom beelden we onszelf zo negatief af?
Andere gaan ons hierdoor niet mooier vinden. Leuker ook niet en zelfverzekerder? NO WAY.

Moeten we vol lof over onszelf gaan praten?
Nee, ik wil het niet bij dat einde van het touw pakken. 
Maar een kritische blik is goed, tot op zekere hoogte.
Jezelf de grond in stampen is weer de andere kant van het touwtje.
Kijk nou eens in de spiegel en ga kijken naar iets waar je laatst een complimentje over gekregen hebt.
Je ogen? Mooi, probeer je in diegene te verplaatsten, probeer te zien wat diegene ook zag.

Ik wil geen lang, groot of veelzijdig artikeltje schrijven over zelfvertrouwen, uiterlijk en van jezelf houden, daar zijn al genoeg blogs en pagina's aan besteed.
Maar ik wilde jullie dit filmpje laten zien en hierdoor het wel eventjes lichtjes aankaarten.

Probeer die kritische bril een keertje af te zetten en kijk naar jezelf zoals je naar jezelf zou kijken als je jou voor de éérste keer zou zien.
Heel ander beeld is het niet?
Je kijkt niet zo kritisch naar andere, waarom dan wel naar jezelf?

Je bent mooi op jouw manier.

xoxoxo

Geen opmerkingen: