maandag 1 juli 2013

Books of my life.


Wat een project is dit jongens.
Ik ga voor het eerst zelfgemaakte foto's in mijn artikeltje toevoegen en een soort van review schrijven over alle boekjes die ik bijhoud in mijn kleine leventje op deze zo reusachtige aardbol :).
Van een artikeltje heb ik meestal wel een voorgevoel, of het veel gelezen zal worden of juist niet. 
Deze hoort bij dat laatste.
Toch schrijf ik het.
Ik schrijf namelijk niet voor publiciteit maar voor mezelf, dat andere is mooi meegenomen.
Ik hou van orde en wil het liefste alles van mijn jeugd onthouden, daarom houd ik aardig wat boekjes bij.
Lijstjes, boekjes, van alles. I love it.

Zoals je op de bovenste foto ziet ga ik het in dit artikeltje over 4 boekjes hebben.

    
Een dagboek.
Noem het ouderwets, maar ik schrijf al eigenlijk JAREN in mijn dagboek.
Niet in dit, dit is (logisch) mijn meest recente.
Vele zijn deze voor gegaan en ik kan denk ik ook wel 5 tot 6 dagboeken verzamelen die mijn jeugd in zinnen beschrijven, zinnen die ikzelf geschreven heb.



Ik vind het ontzettend leuk om soms gewoon een oude doos van zolder af te halen en een oud dagboek te voorschijn te halen. 
Te lezen wat voor simpele dingen toen belangrijk waren en welke issues me toen 's nachts wakker hielden.
Vaak als je zoiets leest herinner je je die dingen weer en zo lees ik nu nog steeds, met een lach en een traan, vaak oude dagboeken terug.
Nu is het nog niet zo heel lang geleden dat ik ze schreef dus moet je nagaan wat voor gevoel dat levert als ik straks 30-40 ben.. :o


 My Notebook.
Een klein compact boekje, past altijd in mijn tas en met een handig lintje heb ik zo de pagina gevonden waar ik gebleven was.
Hier schrijf ik mijn ideeën in over dit, mijn blog. Het is mijn notitieboekje. 
Dit is dus ook het notitieboekje waar het altijd mee begint, dit is my notebook op papier, de uitgewerkte ideeën hiervan lezen jullie van jullie beeldscherm af.

Ik heb er de twee artikeltjes in geplakt die 'uitgelicht' waren op girlscene.
Verder heb ik het aantal pageviews, gepubliceerde berichten, volgers en pagina's erin geschreven van een bepaalde datum.
Over een tijdje schrijf ik er weer eens in en kijk hoeveel ik gegroeid ben!
My Notebook.
Where it all begins.





Q&A a day.
Misschien heb je al ooit van het concept gehoord, misschien ook niet.
Het idee erachter is dat er bij elke dag van het jaar een vraag gesteld wordt, deze kan je beantwoorden.
5 jaar lang!

De vragen zijn heel erg verschillend van de meest voor de hand liggende vragen zoals op 1 januari 'Wat zijn je goede voornemens' tot op 14 februari 'did you kiss someone today?' tot hele random vragen van 'What did you eat as lunch today' of 'Are you wearing socks right now?
Het is allemaal in het Engels maar niet heel moeilijk te begrijpen.
Soms zoek ik iets op in het woordenboek om de vraag beter te kunnen begrijpen of beantwoorden maar dit is maar zelden.

Het lijkt me ontzettend leuk om de antwoorden elk jaar te zien veranderen.
Dit boekje is te koop op Bol.com



 Ik heb het ooit, heel lang geleden, gedoopt tot 'Mijn gedachten boekje'.
Dit is al weer het tweede exemplaar van 'Mijn gedachten boekje' maar nog steeds met hetzelfde idee.
Het is een soort plakboekje voor mezelf met dingen die ik gedaan heb (buskaartjes, foto's, kaarten etc.).

Dit boekje heb ik bij de HEMA gekocht, hartstikke schattig is het niet? Ik vind hem leuk.
Ik plak er van alles in, zoals je hier op de tweede foto ziet heb ik ook gewoon foto's van internet uitgeprint er een wit papiertje achter geplakt zodat ze een beetje op polaroid foto's lijken en er bijschriften bij gemaakt, hartstikke leuk.

Er is wel een klein onderdeeltje wat ik in dit boekje schreef wat een petit peu uit de hand gelopen is.
Ik dacht, ik schrijf wat gedichten op die ik helemaal geweldig vind, maar 'wat gedichten' zijn uitgelopen tot aardig veel gedichten. Dus het is ook een boekje waar ik aardig wat gedichten in staan die ik helemaal geweldig vind, vooral Nederlandstalig. 








Nou dit waren de boekjes die ik op het moment bijhoud.
Ik heb ook nog een fotoalbum waar ik zo nu en dan weer een lading foto's in plak en er is pas een scrapbook binnen gekomen (enthousiasme!!).
Ik ben benieuwd of mijn voorgevoel over dit artikeltje klopte.
We'll see.

Liefs,







Geen opmerkingen: