dinsdag 4 juni 2013

“Als we eens zouden stoppen met gelukkig proberen te zijn, zouden we het best leuk hebben”


Geluk.
Waar bestaat het uit?
Wat heb je er voor nodig?
Kan je het krijgen door 'iets' te doen?

Kijk, als je blij probeert te zijn lukt dat toch ook vaak niet?
Als je het al moet proberen, betekent het als het waren dat je het niet bent.
Je moet er moeite voor doen.
Gelukkig bén je gewoon. Ja het ontstaat uit verschillende geluksmomentjes van je leven, je thuis bijvoorbeeld of je vriendenkring maar ik denk niet dat je het kan sturen.

Ik denk dat iedereen zo wel zijn lijstje heeft met wat hij of zij later wil, een eigen gezin, wereldreis, die ene speciale baan noem maar op.
En natuurlijk, je hoort mij niet zeggen dat je daar niet zelf aan kan werken. En of die dingen jou gelukkig maken is helemaal aan jou, jij bent de enige die daar over kan beslissen.
Maar ik denk dat je misschien wel ooit van de uitspraak gehoord hebt, anders hoor je hem nu.

Happiness isn't a destiny, it's a journey

Het lijkt mij helemaal geweldig om ergens letterlijk naar toe te leven.
Wil jij altijd al in Engeland wonen? Of in Australië studeren? Hoe geweldig moet die reis daar naar toe zijn of het moment dat je je koffer in aan het pakken bent? 
Je gaat gewoon écht naar je droom toe!
Je weet niets, niet hoe het gaat worden, niet wanneer je terug bent.
Niets.
De toekomst is nog steeds ongeschreven.

Ik kan een week lang blij zijn van een leuk weekend.
Of van een hele leuke dag. 
Ik word vaak écht overvallen door een geluksmomentje.
Dan merk ik gewoon dat ik midden in iemands huiskamer met de meest bijzondere vriendengroep ooit, liedjes zit te zingen.
Niemand, op een paar personen na, kan zingen, maar niemand kijkt elkaar raar aan en iedereen zingt er gewoon lekker op los.

Een ander geluksmomentje is weer als dat meisje in de klas waar je eigenlijk door de lessen heen de hele tijd mee opschiet je verteld dat ze tegen je opkijkt en een hele lijst met goede eigenschappen van jezelf aan jou gaat vertellen. Dit meisje is veel bijzonderder voor mij dan dat ik eigenlijk realiseer door de normale dagen heen, ik hoop dat als ze dit leest (trouwe lezer van mijn blog) ze realiseert dat het over haar gaat!

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo van die dingen kan genieten. Ik weet zeker dat andere deze momentjes ook hebben!
Alleen ik merk vaak bij mezelf ook, dat we met zijn alle veel te veel naar dat ene 'big thing' toe leven, want daar worden we gelukkig van!
Zullen we nu allemaal nog steeds onze dromen voor ogen houden maar dan nu ook van de weg náár onze dromen toe genieten?
En als we dan al onze geluksmomentjes aan elkaar knopen... dan zijn we toch gelukkig? Nog vóór dat we bij ons grote doel zijn.

Heel veel liefs, 
xoxoxox

PS. kijk ook eens bij het kopje 'tags', wanneer ik een nieuwe tag ingevuld heb krijg je dit niet te zien in het hoofdmenu.

Geen opmerkingen: