zondag 24 maart 2013

I'm a little bit talentless.

Talent.
Wanneer heb je het?
Heb jij het?
Heeft iedereen een talent?
En heb je ook talent als je iets ontzettend leuk vind om te doen?

Ik word elke dag weer een beetje meer met mijn neus op de feiten gedrukt dat waar ze vroeger van tegen je zeiden dat prachtig was, nu niet meer aan de maten van 'prachtig' voldoet.
Vroeger schreef je een bladzijde vol met lettertype 14, helemaal vol met spelling fouten en grammaticale zinnen die totaal niet klopten en je kreeg een complimentje, het was mooi, goed, leuk, grappig en jij, ja jij had echt talent.
Natuurlijk had je je best erop gedaan.
Maar nu ploeter je een hele tijd achter een computer, lettertype 12, zinnen die voor jou gevoel al 100x verbeterd en verbeterd en verbeterd zijn en nog voldoe je niet aan de norm voor een complimentje.
Is dat 'talent' wat ik vroeger zo gezegd zou hebben er nu niet meer?
Ben ik gewoon een beetje talentloos?
Of zijn we allemaal een beetje talentloos?
Ik ben op het moment een beetje zoekende.
Ik vind schrijven leuk, ik hou ervan om een hele scene in mijn hoofd op papier te zetten en het zo met de wereld te delen, maar tegenwoordig, tegenwoordig is het gene wat ik schrijf niet meer 'goed' volgens mijn omgeving.
Is me verteld dat het slecht is? 
Nee.
Maar complimentjes komen er ook niet meer vanaf.
Nu ben ik eigenlijk een beetje confused.
Want ik had vroeger zo gezegd talent zeiden ze.
Maar nu? 
Nu ben ik gewoon iemand die het leuk vind om te doen.
Misschien ben ik wel een beetje een talentloos kind. 
Wanneer is iets je talent? Wanneer kan je iets goed? Ik kan behoorlijk goed ratelen als je het mij vraagt en in feiten kan ik ook best wel mensen aan het lachen maken soms maar talent talent? 
Wanneer spreek je van talent?
Op sommige momenten kan ik wel huilen dat ik niet weet waar ik goed in ben en dat iedereen zo'n geweldige kwaliteit heeft. 
Maar op andere momenten kijk ik er meer tegen aan van, ik ben gewoon een mengelmoes van alles.




En misschien, wie weet, is er wel iemand die ik ken, waar ik ontzettend tegen op kijk en die nu precies hetzelfde denkt alleen dan over zichzelf en die mij misschien wel als voorbeeld neemt van een 'getalenteerd' meisje.
Misschien zie je zelf je talenten niet. Nooit.
Maar moeten andere deze zien.
Misschien is het jou talent wel om overal een beetje goed in te zijn.
En misschien heb jij je talent nog wel niet gevonden?
En is er een boek met alle talenten? Een lijst waar je uit kan kiezen wat voor talent je hebt?
Moet een talent perse iets zijn van zingen, schrijven, tekenen of dansen?
Nee! Misschien heb jij wel het talent om altijd weer dat ene item in een winkel te vinden wat je vriendin zelf nooit zou hebben gevonden!
Misschien ben jij wel iemand die iemand anders helemaal kan opvrolijken door gewoon te luisteren en te zeggen wat jij denkt?
Misschien ben jij wel iemand die het zelf dood normaal vindt hoe ze zich opmaakt maar dat alle andere meisjes hun hoofden 10x omdraaien als jij langs komt om maar te zien hoe je oogschaduw nou precies zit.
Misschien zoeken we, als we naar ons eigen talent zoeken, een beetje in het standaard rijtje, misschien moeten we met zijn alle een beetje out of the box denken.
Weg met het rijtje met standaard talenten, ofcourse je bent gezegend als je mooi piano kan spelen of prachtig kan dansen maar als je niet een van deze talenten bevat, kijk verder!
Optimistisch zijn is ook een talent, altijd het juiste weten te zeggen ook! Goed kunnen luisteren, mooi kunnen fotograferen, dingen durven, bescheidenheid of een chronische vrolijkheid, al die dingen zijn supermegaduperüber speciaal! 
En ik realiseer me ondertussen dat ik dit schrijf ook weer weet waarom ik schrijf. Omdat ik het leuk vind.
Of jullie mijn blog lezen of mijn verhalen leuk vinden doet er niet toe. 
Het gaat er toch om dat ik er plezier in heb.
En oké bij deze leg ik me er dan bij neer, mijn talent is hoogstwaarschijnlijk niet schrijven, maar ik zal vast wel andere talenten hebben.
En jij ook!

So keep your head high beautiful and don't be sad.We're all talented in our own ways and if we don't see it, everyone else does!





Vind jij nou dat iemand een talent heeft?
Vertel het diegene eventjes fijn! Misschien zit hij of zij wel in net zo'n talentless crisis als ik toen ik aan dit artikeltjes begon!


Liefs,
xoxoxoxo,



2 opmerkingen:

Unknown zei

"Everyone is gifted, but some people never open their package"

Maar 'your package' is volgens mij al bij je geboorte geopend!
Alweer een mooi artikel, Aimée! Liefsss x

Anoniem zei

Ik vind dit alweer echt een heel mooi artikeltje, hihi.
En ik vind dat je alles altijd zo mooi beschrijft, en dat is voor mij ook
een talent. xo