zaterdag 9 februari 2013

Welcome to my life, I'm a dreamer.

En daar liep je dan, met je o zo mooie lange dunne benen, op prachtige hakken die je 'toevallig' tegen gekomen was bij het shoppen, je hebt een perfect jurkje aan wat je ontzettend flatteus staat, je haar zit gewoon te mooi voor woorden en je gezicht straalt helemaal.
Toch heb je die ene losse stoeptegel niet gezien en val je, uitermate sierlijk, voor twee afgetrapte all stars, je kijkt omhoog en there he is.
Een glimlach, prachtige ogen, en een hand die naar jou toe reikt om je overeind te helpen.
Natuurlijk is een van je prachtige knieën geschaafd en neemt hij je mee om wat te drinken, 'om van de schrik te bekomen', welke schrik? 

Dat deze cutie je mee neemt voor een kopje koffie?
Jullie kunnen ontzettend gezellig praten en er is gewoon een klik, jullie wisselen nummers uit en dan staan jullie voor jou huisdeur. Galant dat hij is heeft hij je afgezet, jij speelt wat met je sleutels en dan..

'Aimée?' 

'Huh?'


'Ga je deze vergelijking nog oplossen of blijven we fijn voor ons uitstaren?'


'Uhm, nee natuurlijk niet meneer, dit is dan 3 naar de andere kant halen en verder ...'




Herkenbaar hoop ik toch?
Ik dagdroom aan een stuk door, op school, thuis, 's avonds voor ik ga slapen.
De ene keer over hoe ik 'hem' ontmoet, de andere keer over hoe mijn eindexamenjaar eruit zal zien.
Ook vaak gewoon over dagelijkse dingen, zoals wat als ik morgen dit en dit tegen die en die zeg, hoe zou het dan lopen?




Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd een verhaal aan het schrijven ben in mijn hoofd, meestal duurt dat zo'n week en dan begin ik aan een nieuw verhaal, met mezelf, ofcourse ;), in de hoofdrol.

Ik ben altijd wel na aan het denken over hoe dingen gaan, vaak ga ik daar veel te diep op in, maar dat vind ik zo leuk.
Dagdromen kunnen mijn dag écht opfleuren.


Want, als ik onder de les toch al weet dat ik dadelijk gewoon naar huis fiets, gewoon lief mijn huiswerk maak en gewoon ga doen wat ik nog moet doen, waarom zou ik dan niet gaan fantaseren over wat als er eens iets speciaals zou gebeuren?

Stel, ik loop dadelijk de gang door, omdat ik naar de wc moet, en een mega knappe jongen die me nog nooit opgevallen was houdt me tegen en vraagt of ik niet dat ene meisje ben dat... (geen idee wat voor meisje ik ben dat... maar vandaar de puntjes, dat is zijn taak om te bedenken).
Of dat er als ik gewoon mijn boeken uit mijn kluisje aan het halen ben een meisje naar me toe komt, wat ik helemaal niet ken, wat me verteld dat ze mijn blog zo tof vindt.

Als je me kent, zul je me vast wel eens door de gang hebben zien lopen met een glimlach op mijn gezicht, soms giechel ik zelfs (ja dat is best raar, mensen vinden je raar als je giechelt terwijl je alleen bent, zo van 'je kunt niet giechelen zonder andere mensen erbij' NOU IK WEL.) meestal denk ik dan aan de meest niet voor de hand liggende dingen die zouden kunnen gebeuren op dat moment.
Ook als er een feest is of een gelegenheid waar ik nog nooit heen ben geweest, en dus niet precies weet hoe het er aan toe gaat (dit is echt een mentale marteling voor iemand die altijd alles uit stippelt en na denkt over élk gesprek dat er gaat plaatsvinden) dan ga ik maar fantaseren over hoe het er zou kunnen zijn.

Ik zou honderden boeken kunnen vullen met dagdromen.
Ik zou misschien een boek kunnen vullen met gebeurtenissen, oké dat is wel heel diep triest ik zit al aan mijn 5e of 6e dagboek dus, dat zijn er zo ongeveer 5/6.
Maar dagdromen bereiden mij misschien juist wel voor op de echte gebeurtenissen.


En verder, zijn ze gewoon goed voor me omdat ik dan niet alle crappy shit die in mijn hoofd opkomt er meteen uit floep, maar gewoon voor me in mijn hoofdje houd en er een leuk happy ending verhaaltje van maak :).





Ik ben aan het hopen dat een van mijn dagdromen ooit uit zal komen en dat ik dan mijn prins charming vind, ik het perfecte feest beleef en een compliment van een vreemde krijg.
Liefsxxx,

PS. als je je een beeld wil schetsen van hoe ik verhalen schrijf en geen artikeltjes moet je gewoon naar de intro van deze post kijken :).

2 opmerkingen:

Unknown zei

Aimee, ik geniet zo erg van je blogposts.
Het zijn echt kleine verhaaltjes!

LOVE IT

Unknown zei

Dankjewel lieve lieve lieve Fleur, door zo'n reacties, blijf ik schrijven! :) xxxx