vrijdag 18 januari 2013

What makes me happy.

Iedereen heeft dingen waar hij of zij écht blij van wordt.
Of jij onder blij, vrolijk verstaat, is een tweede.
Je kunt blij zijn zonder hyper te zijn, een gewoon plezierig vredig gevoel is soms al genoeg.
Van de volgende dingen word ik blij, in allerlei opzichten.


Andermans blijheid

Ik kan niet normaal blij worden als iemand anders blij is.
Natuurlijk moet ikzelf een beetje in de stemming zijn, maar over het algemeen kan ik helemaal opfleuren als ik weet dat iemand anders zijn of haar dag gewoon weer dik in orde is.
Heeft dat ene meisje wat moeite heeft met dat ene vak een 7 terug, dan kan ik daar ontzettend van genieten.
Als ik het zo bekijk is het ook best wel leuk, waarom zou je al die blijheid voor jezelf houden als je hem ook kunt delen?

Muziek

Het ligt aan het moment en aan mijn stemming maar van sommige muziek word ik blij.
Vredig-blij word ik van liedjes zoals 'A thousand miles- Christina Perri' of 'By my side- David Choi'.
Hyper/enthousiast blij word ik van liedjes die meer in de richting gaan van 'Don't you worry Child-Swedish house mafia' of 'Multicoloured Angels - Douwe Bob'.
En sommige liedjes hebben geen bepaalde soort blijheid, vele liedjes van The Beatles hebben gewoon iets wat je blij maakt, een deuntje, een quote in de lycris noem maar op. Ze hebben altijd iets, dit heb je overigens ook bij Disney muziek :)
.
Je hebt ook liedjes die, wanneer je naar de tekst luistert, je speciaal laten voelen 'Stay beautiful - Taylor Swift' heeft dit aan zich, maar ook 'Little Things - One Direction' laat mij zo voelen. In het liedje zingen ze het echt letterlijk áán jou. Niet voor jou maar aan jou. Ik vind het altijd heel prettig luisteren.

Doing things I love

En dan bedoel ik vooral een volleybal wedstrijd of een toneelrepetitie.
Samenzijn met die mensen die mijn interesses delen en dan ook nog eens die interesses uitvoeren geeft je gewoon in band met die mensen.
Je wordt samengebracht met mensen waar je misschien helemaal niets mee gedaan zou hebben als jullie die interesse niet zouden delen.
Geweldig idee is het toch?


Old love

Klinkt ontzettend cliché en misschien is het dat ook wel, maar ik krijg tranen in mijn ogen en een glimlach op mijn gezicht zodra ik een ouder (versta leeftijden die toch echt richting opaatjes en omaatjes gaan) echtpaar zie wandelen, vooral hand in hand.
Ik woon dan in een klein dorpje en als je ze dan ook nog echt zuiver dialect hoort praten, jongens ik ben verkocht!

New love

Nog zoiets, zie ik twee jonge mensen (vanaf 16 -25 schat ik) die hand in hand lopen, gearmd, zoenend op een bankje zitten of wat dan ook wat aanduidt dat ze helemaal in love zijn, dan ben ik vrolijk. Ik ga er verhaaltjes bij bedenken in mijn hoofd, hoe ze elkaar hebben leren kennen en hoe de jongen het meisje, ouderwets gezegd, het hof heeft gemaakt.
En mogen die twee ook nog een beetje excentriek zijn, dan ben ik helemaal happy.   


Ik kan nergens zo blij van worden dan zien dat twee, om het eventjes grof te zeggen, buitenbeentjes elkaar gevonden hebben! 


Alles helemaal op orde hebben

Ik ben netjes, in de zin van, ik hou van mapjes, labeltjes, vakjes en vooral alles perfect op orde hebben.
Denk nou niet dat mijn kamer altijd netjes is, maar als het om belangrijke dingen gaat zoals bankrekeningen, schoolwerk of van die dingen, ja hoor daar komen mijn mapjes en klappers en weet ik veel wat allemaal naar voren!
En als ik dan alles op orde heb, mijn kamer netjes is, mijn schoolwerk af, ikzelf verzorgd en mijn hoofd leeg.
Daar word ik ook zó intens blij van, zeker omdat ik niet vaak rust voor mezelf pak.
Ik kan altijd nog wel eventjes dit of dat of zus of zo, maar als alles af en klaar is dan kan ik spontaan dingen gaan doen, zoals lezen of een filmpje kijken.
En dan heb ik eindelijk rust, ik ben ook wel iemand van de rust en orde moet ik zeggen alleen geef ik mezelf nooit rust en tja daardoor heb ik wel meestal een hoop op orde.


Random stuff

Where do I have to start?
-Het schuim van de cappuccino.
-Als je verfkwasten in een glaasje uitspoelt en de kleuren zo mooi door het water zweven.
-Het deeg van koekjes, cup cakes of wat dan ook, vóórdat het gebakken is :3.
-Een glimlach of hoi van iemand die je niet kent.
-Perfect gelakte nagels.
-Matte rode lippenstift.
-De geur van boeken.
-Hét perfecte boek hebben gevonden, met je eigenlijke perfecte vrienden, de perfecte jongen en de perfecte school (Als zo'n boek uit is, ben ik meestal ook een beetje down hihi).
-Perfect passende kleding.
-Het gevoel als je terug komt van de kapper.

Lekker eten

Jongens, eventjes serieus.
Ik HOU van eten.
Niet een beetje, nee gewoon voluit.
Ik ben een zoetekauw.
Ik eet zowat alles.
En als ik honger heb, pas op hoor! Hahaha.
Nee ik kan genieten in een restaurant of thuis als mama zelf kookt (mama =beste kokkin éver) en het is mooi aangekleed en het is lekker, dan word ik gewoon blij.
Gewoon hartstikke blij :D.


Merken dat mensen om je geven

Dit kan je het warmste gevoel op aarde geven.
Is het door die hand op je schouder, het plagerige grapje, of door het gewoon te horen te krijgen.
Zodra je er bij stil staat, merk je hoe ontzettend veel mensen om jou geven en jou aandacht schenken.
Je bent niet alleen.


Last, but not least; Nieuwe mensen leren kennen

Denk je eindelijk alle persoonlijkheden gehad te hebben komt er weer een nieuw iemand in je leven. I love it, je merkt hoe je daar mee om moet gaan en je krijgt weer wat meer mensenkennis.
Gewoon te zien dat zo iemand al zó lang op deze wereld rondloopt maar dat je hem of haar nog nooit gezien hebt of hebt ontmoet. 
Daar krijg je toch de kriebels van?
Er lopen nog zó veel mensen rond, en misschien zijn die wel opzoek naar iemand zoals jou!
Ik hou er van om daar zo over na te denken :).



Dit was een lijstje van dingen die nu bij me opkwamen waar ik blij van word.
Zodra ik dadelijk op publiceren druk, komt er een vloedgolf van dingen waar ik nog meer blij van word, maar ja.
Dit is het voor nu, en ik hoop dat ik mijn blijheid een beetje met jullie gedeeld heb op deze manier :D.
Waar worden jullie blij van?

Liefs xoxoxo,

Aimée

1 opmerking:

Unknown zei

Ik word blij van jouw blijheid, van jouw manier van praten en taalgebruik, van jouw kijk op dingen en dat je zo vreselijk blij kunt worden van deze kleine dingen :).