woensdag 23 januari 2013

Losing.

We all know the feeling don't we?

I adore you...
Ben je verliefd? Dan hoef ik dit denk ik niet meer uit te leggen.
Als je eenmaal écht verliefd bent dan wil je zo ontzettend graag bij diegene zijn, al gaat het maar om dat kleine sprongetje wat je hart maakt, want zeg nou eerlijk, voor de klotsende oksel, stamelende begroetingen of knikkende knieën doen we het niet.

Stel...
Die ene leuke jongen ziet je staan!
HE LIKES YOUUUU!

Wat een geweldig gevoel is het niet?
Voor mezelf kan ik dit gevoel omschrijven als, veilig, gewaardeerd en vooral speciaal.
Je hebt iemand om mee thuis te komen en om te zeggen 'Uhm, mam, dit is hem nou..'

Geniet er van! Echt waar, keep those moments!
Onthoud ze, schrijf ze op, probeer vooral de kleine dingetjes te onthouden zoals dingen die hem, of jullie, typeerde.
Want, in een keer kan het over zijn.
Vanuit jou kant, vanuit zijn kant, misschien wel vanuit beide kanten.
Je wil hem vergeten, het is gebeurd, je moet verder etc.
Ofcourse! Maar dat praatje hebben denk ik al heel veel mensen voor jou gehouden als dit gebeurt is.
Daarom bekijk ik het van een andere kant, een kant die gevoeliger is en misschien een kant die je liever pas bekijkt na een paar maandjes of een half jaartje maar er is een andere kant.





Memories

Er waren vast dingen die jullie twee typeerde.
Ik ga niet te veel voorbeelden noemen want dan ga ik denk ik mijn hele herinneringen hier open en bloot geven en dat is niet de bedoeling!
Ik zelf ben iemand die zo open is als een boek, ik vertel iedereen alles (oké niet iedereen maar wel vaak zo wat alles).
Maar met herinneringen is het zo, dat het voor jou, en vaak voor jou en degene waarmee je ze beleefd hebt alleen, een verhaal met een gouden randje eraan en met glitter accentje's is.

Het is iets speciaals.
Zodra je dit prille, bijzondere iets met de wereld gaat delen komen er allemaal dingen op zoiets bijzonders afvliegen.
En het ergste van allemaal nog wel; meningen.

Stel, je ging altijd met je ex-vriendje langs het strand wandelen, het was écht typisch iets voor jullie, scheen de zon ook maar een beetje en dan liepen jullie daar.
Of jullie bezochten altijd allemaal animatie films.
Speciale dingen die jullie typeerde zijn meestal ook dingen die niet ieder stel doet.
Ieder stel heeft natuurlijk van deze bijzondere dingen, maar ze zijn vaak allemaal verschillend.
Dus, jij verteld dit aan iemand, die gene kijkt niet met een zwijmelende blik, diegene kijkt niet eens een beetje dromerig, diegene vindt het raar, stom of apart.
En alleen al door die blik, blaast degene waaraan je het hebt verteld, alle glitters van jou herinnering af.

De eerst volgende keer dat jij eraan denkt, denk je aan die mening.
Hou je herinneringen die je echt heel dierbaar zijn voor jezelf! Zodat niemand ze van je af kan pakken of jou blik op die herinneringen kan veranderen!


Zit niet in de put na zo'n nare gebeurtenis als iemand te verliezen.
Wat vond hij mooi aan jou?
Je ogen? Je haar? Je figuur? Je glimlach? De manier waarop je bloosde?
En nadat het stuk is gelopen tussen jullie, zijn je ogen veranderd? Is je haar opeens anders? Je figuur? Je glimlach? En bloos je opeens differently?


Nee.

Je bent nog steeds dezelfde en dat moet je niet, never, nooit niet vergeten!
Things changes. But life goes on.
Ik zelf ben hier ook niet zo nuchter in hoor, een break-up is een méga klap in je zelfvertrouwen.
Eerst kreeg je dagelijks te horen waarom je leuk bent en hoe leuk je bent.
Deze complimentjes zijn misschien wel weg, maar jij en je leukheid niet!
Mijn tips na een iemand te verliezen aan wie je heel erg gehecht bent zijn simpel;


1. Keep your eyes open
2. Don't forget to remember the lovely things
3. Move on

Klinkt makkelijk niet?
De werkelijkheid is anders.
Maar probeer positief te blijven, nee je hoeft jezelf niet de hemel in te prijzen en al je vrienden te gaan vertellen dat hij niet weet wat dat hij mist.

Maar in de zin van, het komt wel weer goed met mij, ik heb leuke vriendinnen, mijn familie is geweldig etc.
Nu ga ik me meteen verontschuldigen, want ik heb het overal over 'een jongen' gehad.
Eerst wilde ik een mega uitgebreid artikel schrijven over hoe het is om een jongen, een vriendin of een familielid te verliezen.
Maar al snel, kwam ik tot de conclusie dat mijn 'moving on' tekst niet veel verschilde van elkaar.

Bij een familielid of een vriendin gaat het proces in grote lijnen hetzelfde en mijn 3 basic rules, gelden ook bij hun.


Ik heb een tijdje er tegen op gekeken om dit artikeltje te schrijven omdat het over het algemeen genomen geen 'happy' onderwerp is..
Toch wilde ik mijn verhaal hier om heen over kwijt en nu had ik tijd en zin dus heb ik het maar getypt.
And here it is!


Losing, kan betekenen dat je diegene gewoon nooit meer spreekt, ziet of ook maar aandacht schenkt, maar het kan ook betekenen dat er gewoon iets verandert!
Misschien is die ene vriendin wel gewoon veel leuker als een meisje wat je in de gangen tegen komt en hoi tegen zegt en soms een vrolijk praatje mee houdt.
Misschien is je ex wel een vele betere beste vriend dan een vriendje!

Veranderingen zijn niet altijd slecht!
Verbreed je horizon en probeer het positieve er in te zien!
Niet iedereen in je leven past bij de rol die hij of zij heeft in jou leven, en nadat hij of zij die rol is verloren ontstaat er misschien wel zoiets moois of beters wat niet te beschrijven is!

Let it be.

Liefs,

Geen opmerkingen: