Posts tonen met het label pessimist. Alle posts tonen
Posts tonen met het label pessimist. Alle posts tonen

maandag 16 februari 2015

Wat zou er gebeuren als we niet meer naar het negatieve stemmetje luisteren?

Positiviteit.
Een woord dat jouw hele kijk op het leven kan veranderen.
In plaats van een toets binnen te gaan met het idee "Ik ga dit geheel verkl*ten", neutraal erin staan, als je goed geleerd hebt kan je daar aan denken, heb je het uitgesteld en is het er niet van gekomen? Ga dan na wat je in de lessen meegekregen hebt. 
In plaats van te denken aan wat allemaal fout kan gaan, als je voor de eerste keer iets doet -zoals met de trein reizen, rijles hebben of naar een event gaan waar je niemand kent- er open in gaan en zien wat zoiets je brengt.
In plaats van in de spiegel te kijken en op te noemen wat je allemaal niet bevalt, eens kijken naar wat je wél aanstaat.
In plaats van eeuwig doorgaan over hoe grauw en grijs het weer is, genieten van de regen die tegen het raam tikt en je verheugen op de zon die hierna weer zal verschijnen.
In plaats van bij de pakken neer te gaan zitten omdat er iets fout gegaan is, bedenken wat je ervan geleerd hebt en hoe je het de volgende keer beter kan doen.

Zodra positiviteit de overhand krijgt in je gedachten zal deze ook de overhand krijgen in je leven. 


Bad things do happen; how I respond to them defines my character and the quality of my life. I can choose to sit in perpetual sadness, immobilized by the gravity of my loss, or I can choose to rise from the pain and treasure the most precious gift I have - life itself.
—  Walter Anderson