vrijdag 13 december 2013

Inspirerende quotes van mensen die zo te horen alles van het leven wisten wat je moest weten.

Ik moet eerlijk bekennen dat het echt niet gemakkelijk is, 31 onderwerpen bedenken waar je ook nog iets over weet te schrijven.
Ik merk steeds meer dat ik het echt uit mezelf moet halen, naar inspiratie opzoek moet gaan.

But I like it!
Vandaag ga ik in mijn WeHeartIt collectie 'Quotes' bladeren opzoek naar de mooiste en vooral de wijste quotes die mensen de wereld in gesproken hebben.

Daarnaast ben ik op mijn 'quote' pagina gaan kijken van mijn 'smashbook'.
Ik vind quotes de meest leuke dingen die er op aarde bestaan, zo deel je je wijsheden met de rest van de bevolking.
En het zijn en blijven woorden, ik vind woorden in een quote altijd zo'n diepere betekenis hebben.
Ik hou gewoon van quotes, ik kan het niet goed uitleggen, zoals je hierboven ziet.
Enjoy.

Ik ga gewoon lekker beginnen met quotes over te typen, het lijkt me eerder irritant dan verhelderend wanneer ik er non-stop commentaar tussendoor typ, dus sommige zullen met afbeelding voorzien worden en hier en daar zal ik écht wel wat erbij typen.

The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice: "I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."

Marilyn Monroe: "Nothing lasts forever. So live it up, drink it down, laugh it off, avoid the drama, take chances and never have regrets because at one point everything you did was exactly what you wanted."

John Lennon: "Being honest may not get you many friends, but it will always get you the right ones."

Coco Chanel: "In order to be irreplaceable, one must always be different."

Unknown: "Are you an idiot?" -'No sir, I'm a dreamer'.

Walt Disney: "That's the real trouble with the world, too many people grow up."

Julia Child: "People who love to eat, are always the best people".

John Keats: "Beauty is truth, truth is beauty. That's all ye know in life, and all ye need to know."

C.S. Lewis: "You don't have a soul, you are a soul, you have a body."


Ik vind de gedachten van C.S. Lewis echt geweldig.
Wanneer je me op Tumblr volgt zullen er hier en daar ook wel wat quotes van hem langs komen.

Hij denkt gewoon een beetje als ik.
Zo zag ik laatst een van zijn uitspraken over het Christendom, ik vond hem echt prachtig;





I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else.
Ik vind zijn uitspraken simpelweg gewoon heerlijk. Een ander woord heb ik op het moment eventjes niet.

J.R.R Tolkien: "All we have to decide is what to do with the time that is given to us."

Winnie the Pooh: "How lucky am I that makes saying goodbye so hard."

J.K. Rowling: "The Stories we love best do live in us forever, so wether you come back by page or by the big screen,  Hogwarts will always be there to welcome you home."

Johnny Depp in Finding Neverland: "Young boys should never be sent to bed. They always wake up a day older."

Walt Whitman: "Keep your face always toward the sunshine and the shadows will fall behind you."


Walt Whitman leerde ik kennen via The Notebook. 
Noah, de hoofdpersoon mag ik wel zeggen, moest gedichten lezen van zijn vader om van het stotteren af te komen, hij koos altijd Walt Whitman.
Er wordt een passage in voorgelezen en er komen verschillende uitspraken van hem naar boven.
Ik vind zijn metaforen geweldige en zijn manier van schrijven ook.
Weer zo'n persoon wat gewoon een geweldige manier heeft als het gaat om het gebruiken van pen en papier. 

Jaloezie.


Walt Whitman: "Summer romances end for all kind of reasons. But when all is said and done, they have one thing in common: They are shooting stars a spectacular moment of light in the heavens, a fleeting glimpse of eternity. And in a flash, they're gone."

Martin Luther Kind Jr.: "In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."

William Shakespeare: "Never play with the feelings of an other person because you may win the game but the risk is you will surely lose the person for a life time."

Einstein: "I'm thankfull for the people who said NO to me. It's because of them I did it myself."

Frank Ocean: "Don't confuse my personality with my attitude, my personality is who I am. My attitude depends on who you are."

J.R.R Tolkien: "A single dream is more powerfull than a thousand realities."

Unknown: "The brain is what counts; everything else is for transport."

Sherlock Holmes: "To a great mind, nothing is little."

Heb ik toch nog een heel artikeltje vol gekregen met allemaal mooie quotes, naar mijn mening.
Ik heb veel nieuwe gevonden en nieuwe wijsheden in mezelf opgeslagen, de leukste vond ik zelf die van C.S. Lewis en die van Sherlock Holmes.
Door dit artikeltje moest ik denken aan het programma 'College Tour'.
Dit is een programma waar ze een bekend persoon interviewen die iets heeft bepaald in de maatschappij, van schrijvers tot criminelen tot politici, er komen allerlei mensen.
Aan het einde van het programma wordt er aan de gast van het programma gevraagd of ze nog een advies hebben voor het leven voor de studenten.
Het wordt namelijk vaak op een vervolgopleiding gehouden en daar kunnen studenten dan als publiek zitten, hun kunnen ook de vragen stellen.

Maar beside that, daar deed dit me aan denken, want uit die laatste vraag die Twan Huys stelt komen altijd de mooiste antwoorden en de meest wijze quotes.

Liefs,



Geen opmerkingen: