zondag 27 oktober 2013

6 miljard mensen, en ik ben er een van, en jij, jij ook.

                                                     
















6 miljard mensen op de aarde.
Allemaal hebben ze een eigen leven.
Hun eigen kringen en hun eigen gedachten.
6 miljard mensen.
Ongelofelijk, is het niet?
Wij maken deel uit van deze immense groep, sterker nog, we komen met een toch redelijk groot deel in contact.
Onbewust, bewust, verwacht, onverwacht noem het maar op, maar contact is er.

Hoe vaak per dag kom je mensen tegen die je niet kent, nog nooit mee gepraat hebt en misschien niet eens de naam van weet?
Dit gebeurt toch wel tientallen keren per dag.
Ik houd van naar mensen kijken, of ze tegenkomen.
Proberen af te lezen van hun gezichtsuitdrukking waar ze aan denken en wat ze moeten doen.
In mijn hoofd kan ik zo een heel verhaal bij iemand bedenken, levensstijl, familie, vrienden, gezin noem maar op.
En dan te bedenken dat ze ook echt een leven hebben.
Het klinkt misschien heel raar, maar in feiten draait de wereld om jezelf heen.
In een grote cirkel.
Maar, het gaat mij nu even om het besef dat alle andere mensen die om je heen leven ook zo'n cirkel hebben, waar jij misschien wel deel van bent.
Al deze cirkels blijven elkaar overlappen en overlappen en het grappige is dat we er niet eens bij stil staan.





















Die ene man die jij vandaag tegen kwam in de straat zag jou misschien niet eens, of misschien deed je hem juist ergens aan denken en ga je de rest van de dag niet meer uit zijn hoofd omdat je zo (ontzettend op zijn nichtje leek noem maar op).

Ik vind het ontzettend leuk om na te denken over hoeveel mensen er op dit aardbolletje rondlopen en hoeveel je er wel niet ontmoet.
Vaak als ik terug naar huis fiets, kom ik mensen die hardlopen tegen, ik glimlach meestal naar hun. 
Gewoon omdat ik zo ontzettend veel respect voor deze mensen koester, ik zou het nooit doen namelijk.
En soms, ook al ken ik diegene niet, merk je dat een glimlach zo iemand gewoon goed doet, hij zal echt niet meer uithoudingsvermogen krijgen omdat ik hem wat tanden liet zien maar ik denk dat de 'banden' die je met onbekenden hebt veel kunnen doen.
Want waarom vinden we complimentjes van mensen die we niet kennen leuker dan van mensen die we wel kennen?
Onbekenden hebben meer invloed op ons dan ik eerst dacht.
Ik hoop altijd op een reactie van iemand die ik niet ken, gewoon omdat dat zo ontzettend gaaf is, je staat dan toch een beetje 'bekend' bij een vreemdeling.
Iemand heeft jou opgemerkt.

Nou, ik ben weer helemaal vrolijk, alleen omdat ik dit artikeltje geschreven heb, ben benieuwd hoe het bij jullie valt want in mijn hoofd was het allemaal al redelijk vaag, en ik weet niet of ik het goed onder woorden heb kunnen brengen.

Heel veel liefs (hopelijk van een onbekende),

Aimée

Geen opmerkingen: