dinsdag 4 december 2012

Druk, Druk, Druk

Ben je niet meer ziek, en komen de bergen huiswerk op je afgevlogen.
De halve familie geeft opeens een feestje, en bijna iedereen die je kent vraagt opeens om binnenkort wat te gaan doen samen.
De leraren blijven toetsen opgeven alsof het niets is.
Thuis willen ze je dat je helpt met van alles en nog wat.
En daar komt je ó zo bekende vriend, Stress.




Ik ben niet iemand die zo maar wat doet en zonder planning aan iets begint.
Zeg maar gerust dat ik een verschrikkelijke lijstjes-planning-freak ben.
Heb ik een zaterdag vrij?
Dan hangen er wel 10 lijstjes op mijn kamer;
-Dingen die ik zou kunnen gaan doen als ik creatieve buien heb.
-Dingen die ik nog MOET doen
-School stuff.
-Dingen die ik zelf graag nog zou willen doen.
En noem maar op!
Dan heb ik het nog niet over de dagen dat ik wél dingen te doen heb!
Neem nou een avond voor een drukke dag.
Ik schrijf altijd eventjes op wat ik nou precies ga doen.
Ga ik op vakantie? Dan hangen er ook over briefjes met wat ik NIET mag vergeten.

Wat wil ik hier mee zeggen?
Ik maak mijn hoofd leeg door lijstjes te maken.
Zit ik er over in of ik dingen wel haal? Maak een lijstje met tijden erbij.
Onder de laatste les op school zit ik in mijn hoofd al een lijstje te maken hoe ik het huiswerk en leerwerk, dadelijk thuis, allemaal ga maken/leren en in welke volgorde.

Maar nu merk ik dat met al dat huiswerk, leerwerk, activiteiten etc. toch wel eventjes een héél druk gevoel heb.
Ook baal ik er dan van dat ik niet meer dagelijks iets geschreven heb.
Ik weet dat mijn streven wekelijks was maar toch, het lukte vorige week toch ook?
Toen was ik dan ook wel ziek maar toch.

Ik merk nu wel meteen nu ik hier aan het schrijven (typen) ben dat ik er vrolijk van word.
Dat ik toch mijn 'missie' in mijn hoofd volbracht heb.
Dat geeft me een voldaan gevoel.

En de stress met school en al die zooi... 
Everything is going to be alright!

Ik probeer als ik tijd heb zoveel mogelijk vooruit te werken, maar dit lukt natuurlijk niet altijd. Verwacht niet te veel van mijn posts!

Liefs,

Geen opmerkingen: