vrijdag 30 november 2012

Music list #1

Laten we er niet omheen draaien en gewoon eerlijk zijn.
Ik ben echt gek als het om muziek draait.
Het ene moment luister ik niets anders dan dans nummers en popmuziek.
Een week later zul je me vinden met alleen maar klassieke piano stukjes of een rustige a capella.
Wat ik wél met zekerheid kan zeggen is dat mijn muziek afhangt van mijn stemming.
Ikzelf ben totáál niet ritmisch en zingen is ook nou niet echt iets wat goed gaat, maar muziek, I just LOVE it!




De liedjes die ik nu het meeste luister zijn de volgende;

-de CD Red van Taylor Swift, maar op het moment vooral de nummers;
x Red 
http://www.youtube.com/watch?v=3ZW8QNIiu1A&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7
x Begin again
http://www.youtube.com/watch?v=cMPEd8m79Hw&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7
x Stay Stay Stay
http://www.youtube.com/watch?v=0sY0k0YOqYo&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7
x Ronan 
http://www.youtube.com/watch?v=KiX7fA9da6A&list=PLE3BCDC066DBB17C7&index=167&feature=plpp_video
-Passenger, Let her go
http://www.youtube.com/watch?v=RBumgq5yVrA&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7
-Alicia Keys, Girl on fire
http://www.youtube.com/watch?v=J91ti_MpdHA&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7
-One Direction, Little things
http://www.youtube.com/watch?v=xGPeNN9S0Fg&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7
-Christina Perry, A thousand years
http://www.youtube.com/watch?v=rtOvBOTyX00&feature=BFa&list=PLE3BCDC066DBB17C7

Red:
Gewoon een heerlijk nummer, beetje tempo erin en ook nog diepgang.
Dit is een nummer waar ik niet echt een stemming voor hoef te hebben en wat ik altijd wel op kan zetten.
Het refrein vind ik heeeel erg leuk omdat je er zo lekker met mee kan zingen (uch uch als we het zo mogen noemen).
Begin again:
Hier krijg ik een hoopvol gevoel bij, misschien heel raar wat ik nu zeg maar het is wel echt zo. Als ik écht naar dit liedje luister dan heb ik altijd het gevoel dat ik dit nog een keer zelf precies zo vertel aan een vriendin van me.
En toen begon het allemaal opnieuw... kun jij het geloven?!
Fingers crossed en hopen dat dit snel zal gebeuren hihi ;)
Voor dit nummer kan ik in elke stemming zijn (:
Stay Stay Stay:
Vrolijkheid!
Hier word ik zó zó zó vrolijk van, hier schreeuw ik ook gewoon lekker met mee als ik hem op heb staan.
Ik vind het een géwéldíg feeling good nummer. 
Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen, gewoon super happy (:
Deze zet ik niet vaak af, wel vaak op maar bijna nooit af. Als ik een keer minder vrolijk ben klik ik hem wel eens naar volgende maar dat komt niet vaak voor want vaak maakt het nummer me wel vrolijk.
Let her go:
Een heel vredig en gelukzalig gevoel. Maar niet de vrolijkheid die het bij stay stay stay bracht. 
Gewoon vredig (:
Girl on fire:
Dit liedje geeft me écht een boost, een zelfverzekerdheid boost.
Alicia heeft een hele krachtige stem vind ik en het ritme van dit nummer is lekker vloeiend en er zit gewoon een goede beat in.
Ik bedenk me nu dat ik van al die woorden als beat en ritme en zo totaal geen verstand heb, maar zo klinkt het voor mij.
Dit lied is gewoon een super liedje je gaat je er goed door voelen sterk. 
Who run the world? GIRLS (:
Little Things:
Ik zal het maar meteen zeggen, néé ik ben geen super mega über fan van One Direction.
Ik vind sommige liedjes leuk, zo ook deze.
Ik vind dat in dit liedje je eindelijk eens hoort hoe ze allemaal apart klinken, je hoort alle jongens van de groep wel een keer hun eigen stukje zingen en dat vind ik best speciaal en mooi klinken.
Ook de tekst, jongens, *diepediepediepezucht*.
Complimenten voor Ed Sheeran dat hij dit zo geschreven heeft, steeds als ik dit liedje luister hoor ik nieuwe dingen die me gewoon een momentje stil laten staan, mijn wangen kleuren meestal rozig als ik het hoor.
Beetje betrapt ;).

You can't go to bed,
Without a cup of tea,
And maybe that's the reason that you talk in your sleep

You never want to know how much you weigh


You still have to squeeze into your jeans


But you're perfect to me

A thousand years:
Gewoon, wauw.
Geen woorden voor, in dit liedje zit zo veel gevoel en passie en ik ben er gewoon helemaal weg van.
Het clipje vind ik ook echt tof omdat er stukjes van Breaking Dawn II in komen maar het liedje is gewoon mooi, gewoon mooi.
*zuchtjes*






1 opmerking:

Unknown zei

Ikzelf vind one direction niet zo heel goed, maar ik vind girl on fire wel heel leuk!