zaterdag 20 april 2013

Be happy.

Makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar als we nou eens heel erg hard proberen en ons gewoon een schop onder onze kont geven als we chagrijnig zijn om niets?
Natuurlijk mag dat! Ik bedoel niemand is altijd vrolijk, maar we kunnen wel in een hoekje gaan zitten huilen, want het leven gaat niet zoals we het ons voorgesteld hadden.
Je hebt bepaalde dingen gekregen in je leven en daar moet je het nou eenmaal mee doen en ik denk dat ik ontzettend dankbaar mag zijn met de dingen die ik gekregen heb.
Als ik andere mensen soms verdrietig zie om dingen die ik wél heb kom ik vaak tot de conclusie dat hun dingen hebben die ik juist wel zou willen hebben.
Het liedje van Passenger 'Things that stop you dreaming' heeft een perfecte tekst voor mijn gedachten.
Dit is ook de aanleiding dat ik dit artikeltje schrijf, het heeft mijn ogen geopend, gewoon een klein realisatie momentje.

Well, if you can't get what you love,
You learn to love the things you've got.
If you can't be what you want, 
You learn to be the things you're not.
If you can't get what you need, 
You learn to need the things that stop you dreaming.

Ik denk dat je van het leven moet maken wat er van te maken valt.
Nee natuurlijk heb ik ook niet altijd deze instelling maar op sommige momenten, zoals bij het horen van die tekst of het vinden van een plaatje, dan realiseer ik me dat toch.
Ik wil alles uit het leven halen wat er in zit en er zit heel veel in geloof me! Ik ben niet iemand die niet nadenkt over dingen en zomaar ongeplande acties doet die helemaal uit de hand kunnen lopen. Ik heb het over het feit dat ik laatst aan het balen was dat de vakanties in 'films' toch altijd leuker zijn dan de vakanties in mijn normale leventje.

Toen ben ik begonnen met plannen, met die ga ik zwemmen, daar blijf ik logeren en ik ga met die naar stad. Ik maak er zo misschien dan geen 'filmvakantie' van maar ik maak er zo 'mijn vakantie' van.
En als ik niet naar de stad ga, hoe kan ik dan dat ene jurkje vinden?

Als ik niet ga zwemmen, hoe kan ik dan die lol beleven?
En als we dan toch bezig zijn met citaten te geven uit de liedjes van Passenger, hier komt er eentje van 'Life's for the living'

Life's for the living so live it 
Or you're better of dead 

Om eventjes terug te komen op het feit dat in films alles zo leuk is.
Mensen in films kunnen mooi verdrietig kijken en mooi huilen.
Ik heb me erbij neergelegd, de gemiddelde mens is niet mooi als hij of zij verdrietig is en al helemaal niet als hij of zij huilt.
Bij mij is dan uitgelopen mascara vlekkerige wangen en rode ogen het geval, en vergeet niet een loopneus.
We zijn gewoon allemaal een stukje mooier als we blij zijn.
Met andere woorden, lach! Smile! Grijns, giechel, giebel, glimlach, lach uitbundig, het maakt niet uit maar lach!
Waarom minder mooi zijn als je superduperüber mooi kan zijn?
Precies dat dacht ik al!

Ik denk dat ik dit artikeltje gewoon onder mijn kussen moet hebben en elke keer als ik chagrijnig ben het moet lezen want ik volg mijn 'goede' raad ook niet altijd (lees: nooit) op hoor ;).

Mijn vorige artikeltje was echt een hit voor mijn doen dus ik ben heel erg benieuwd hoe het met deze zal gaan!
Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

Liefs xoxoxo,


Geen opmerkingen: