woensdag 19 december 2012

Christmas time.

Kerst,
Ik ben er helemaal weg van!
Overal op de radio hoor je kerst liedjes, bij iedereen zie je door het raam wel een kerstboom staan, de ramen zelf zijn versierd met lampjes en iedereen raakt langzaam toch echt ik een gulle, vriendelijke bui.
Kerstmis het doet toch wat met je.

Het is natuurlijk een overvolle maand; december, sinterklaas, kerst en het begin van het nieuwe jaar.
Vaak is het natuurlijk zo dat je al geen sinterklaas meer viert, of dat kerst bij jullie niet eens zo heel speciaal gevierd wordt.
Maar, we merken het wel.



Nu ga ik het speciaal over kerst hebben want ik word er ontzettend vrolijk van.
Je hebt de geweldige kerst films, hierna voel ik me altijd zo intens gelukkig!
Je hebt de geweldige kerstkaarten, elke keer als wij weer een hele stapel ontvangen word ik heel erg blij, al die mensen hebben de moeite genomen om aan ons een kaart te sturen!
Dat is toch onbetaalbaar?
De versiering, ik ben er gewoon weg van, glittertjes, lampjes, kaarsjes een en al sfeer als je het mij vraagt!

De liedjes, misschien is 'All I want for Christmas is you' van Mariah Carey ondertussen een beetje té grijs gedraaid, en afgezaagd geworden.
Maar ik kan nergens zo veel van genieten dan van het door het winkelcentrum lopen en
'Let it snow let it snow let it snow' te horen.
De liedjes brengen veel met zich mee, en de teksten zijn eigenlijk gewoon precies hetzelfde als mijn gedachten, een witte kerst, een kerst met familie, een kerst met je grote liefde en noem maar op.
Maar, dat zijn oude klassiekers, tegenwoordig worden er ook nog hele leuke liedjes gemaakt die je toch nog hetzelfde gevoel geven, alleen dan in een nieuw jasje.
Neem bijvoorbeeld Mistletoe van Justin Bieber of Wake up the happiness van Train!
Voor mij zijn dat toch ook échte mee-zingers hoor.
En dan, het eten.
Guys, it's just heaven!
Ik heb dan een geweldige moeder die ontzettend lekker kan koken, maar over het algemeen kun je zelf ook al snel een heerlijke maaltijd bereiden, of gewoon genieten van jou kerst met een kop warme chocolade.
En bij kerst horen kersttruien!
HALLELUJAAA!
Dit jaar zijn de 'foute' tot 'heelheelheelergfoute' kersttruien zelfs weer in!
Kun je het je voorstellen?
Ik moet wel eerlijk toegeven, ik heb er geen. 
Maar ik vind ze geweldig, de print, de kleuren, de foutheid.
En dan als allerlaatste maar als allerbelangrijkste, de sfeer en de mensen waarmee je bent.
Ik voel me met kerst zo verbonden met de mensen waarmee ik samen ben, je lacht, je haalt herinneringen naar boven en je geniet.
Ik word blij van kerst jongens.
Ik word er gewoon echt blij van.

Laatst liep ik beetje moe door de gang van school, we moesten nog een uur en mensen die ik kenden hadden uitval gekregen, wat mij niet echt motiveerde voor dat laatste uur.
Maar ik ging mijn boeken pakken en ik moest door de aula en opeens hoor ik super hard 'Let it snow' door de aula.
Er was die dag een etentje 's avonds voor de leraren, ze waren de muziek aan het testen.
Maar toen pas 'zag' ik hoe leuk onze aula eigenlijk wel niet versierd is, er zijn lampjes, kerstboompjes, sterren en ga zo maar door.
Het viel me de eerste dag al op maar nu zag ik het ook.
Het volgende uur ging als een gek voorbij en mijn mindere humeur was ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

Mijn boodschap is wel duidelijk niet?
Ik hou van kerstmis.

Jullie ook?

Heel veel liefs,

Ps. Een héle fijne kerst, en een geweldige jaarwisseling gewenst, jullie verdienen het allemaal, stuk voor stuk!

1 opmerking:

Unknown zei

ik hou heel veel van kerst! <3